تحریم فرهنگی رژیم اسرائیل، توسط هنرمندان انگلیسی

حدود ۷۰۰هنرمند و فعال فرهنگی انگلیسی با ابراز انزجار نسبت به جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه ملت فلسطین اعلام کردند

حدود ۷۰۰هنرمند و فعال فرهنگی انگلیسی با ابراز انزجار نسبت به جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه ملت فلسطین اعلام کردند که دیگر هیچگونه همکاری فرهنگی و حرفه ای با رژیم اسرائیل و نهادهای مرتبط با آن نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در تعهدنامه مشترک این هنرمندان که در روزنامه گاردین و نیز تارنمای کارزار تبلیغاتی (کمپین) ‘هنرمندان برای فلسطین و انگلیس’، منتشر شده، آمده است: ‘ما قبول کرده ایم که هیچگونه فعالیت و همکاری حرفه ای با اسراییل و یا با موسساتی که مرتبط با آن می باشد، نداشته باشیم.’

هنرمندان انگلیسی در این تعهدنامه عنوان کرده اند: اسراییل از زمان جنگ غزه در تابستان گذشته تاکنون، با حملات مستمر به زمین های مردم فلسطین، هیچ احترامی به معیشت آنان و حق حیات سیاسی شان نگذاشته است.

این هنرمندان با اشاره به گزارش یک گروه مدنی حقوق بشری می افزایند: حمله تابستان گذشته به غزه یکی از بی رحمانه ترین و خونین ترین اقدامات صورت گرفته در تاریخ اشغال فلسطین بوده است و هم اینک فلسطین بسوی یک فاجعه انسانی می رود .

در حملات وحشیانه رژیم اسرائیل علیه غزه در تابستان گذشته، نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ فلسطینی عمدتا غیرنظامی به شهادت رسیدند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیز بی خانمان شدند.

هنرمندان انگلیسی عنوان کردند: اسراییل همچنین در حال جنگ و ستیزعلیه موسسات فرهنگی فلسطینی ها بوده و مانع از حرکت آزاد فعالان فرهنگی فلسطینی می شود.

این هنرمندان هشدار دادند که رژیم اسرائیل در این راستا همچنین بدنبال تسلط فرهنگی اش بر کرانه باختری و سایر مناطق سرزمین های اشغالی است.

هنرمندان انگلیسی به اشاره به تحریم رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی توسط هنرمندان آزادی خواه جهان در آن زمان، عنوان کردند: ‘ ما نیز به تل آویو، ‘نتانیاهو’، ‘اشکلون’ یا ‘آریل’ اعلام می کنیم تا زمانی که اسراییل به قوانین بین المللی احترام نگذارد و به ظلم و ستم استعماری اش علیه فلسطینی ها پایان نبخشد، دیگرهیچ موسیقی در اسراییل نخواهیم نواخت، هیچ جایزه ی را از آن نمی پذیریم، در هیچ نمایشگاه، فستیوال و یا کنفرانس، اجرای برنامه هنری یا کارگاه های آموزشی (در سرزمین های اشغالی)، شرکت نخواهیم کرد.

‘جیمی مک گاون’ از برنامه نویسان و کارگردانان مطرح تلویزیونی انگلیس، ‘پیتر کاسمینسکی’ نویسنده و کارگردان ، ‘میکی لیچ’ نویسنده و کارگردان تلویزیونی و سینمایی، ‘ بریان اینو’ موسیقی دان، ‘ماریام مارگولیس’ از بازیگران و گویندگان زن، ‘خالد عبدالله’ هنرمند مشهور مصری تبار، ‘ لیلا سنسور’ بنیانگذار نهاد مدنی بنیاد حفظ میراث فرهنگی بیت الحم از جمله هنرمندانی و فعالان فرهنگی هستند که این تعهد نامه را امضا کرده اند.

‘میخاییل رادفورد’ کارگردان و سنایورنویس یهودی نیز از جمله افرادی است که این تعهدنامه را امضا کرده و گفته است علت این اقدام ‘یهودی بودنش’ و دفاع از مردمی است که از سوی ‘رژیم فریبکار اسراییل’ تحت فشار و آزار قرار گرفته و آواره شده اند.

وی در بیانیه ای که بر روی تارنمای کارزار تبلیغاتی ‘ هنرمندان برای فلسطین و انگلیس ‘ منتشر کرده، تصریح کرده است: رژیم اسراییل براساس دروغ بنیاد شده و نیاز است به مردمی که قربانی این رژیم شده اند، کمک کرد.

این حرکت گسترده فرهنگی توسط کارزار تبلیغاتی ( کمپین) ‘ هنرمندان برای فلسطین و انگلیس’ که شبکه ای ازهنرمندان، فعالان و دست اندکاران فرهنگی انگلیسی حامی مردم فلسطین هستند، پایه گذاری شده است.

این کارزار تبلیغاتی شامگاه شنبه گفت که از زمان شروع این ابتکار و حرکت ضد اسرائیلی از روز جمعه گذشته، تاکنون نزدیک به هفتصد نفر به این حرکت پیوسته اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *