تجهیزات نظامی امریکا به طالبان مسلح به فروش می‌سد!

جان سپکو رئیس اداره بازرسی امریکا در امور بازسازی افغانستان در تازه ترین موردی گزارشی را منتشر کرده که براساس آن گروه طالبان تجهیزات امریکایی را از نیروهای امنیتی افغان خریداری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این گزارش گفته شده است که بیش از ۳۶ درصد ولسوالی‌ها در افغانستان در کنترل طالبان است.

اداره بازرسی امریکا در امور بازسازی افغانستان تاکید کرده است که در اواخر  سال ۲۰۱۶ میلادی نیروهای امنیتی افغان ۶۳ درصد از کل کشور را در اختیار داشته‌اند که این رقم نسبت به اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی ۹ درصد کاهش یافته است.

جان سپکو خاطرنشان کرد که گروه طالبان تجهیزات امریکایی را از نیروهای امنیتی افغان خریداری می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است با وجود اینکه تلفات نیروهای امنیتی افغان در سال ۲۰۱۶ میلادی افزایش یافته است و دولت امریکا بیش از ۶۴ میلیارد دالر برای نیروهای امنیتی افغان هزینه کرده ولی این نیروها توانایی تامین امنیت کشورشان را ندارند.

اداره بازرسی امریکا در امور بازسازی خاطرنشان کرد که با گذشت ۱۶ سال از تلاش‌های حکومت هنوز هم  فساد اداری از جدی‌ترین چالش‌های موجود در افغانستان محسوب می‌گردد و هنوز هم پول مالیات‌دهندگان آمریکایی با پرداخت حقوق کارمندان خیالی در دولت افغانستان به هدر می‌رود.

این گزارش با اشاره به هزینه ۱۱۵ میلیارد دالر از سوی دولت امریکا در افغانستان، تصریح کرد که وضعیت این کشور هیچ بهبودی نکرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *