تجهیزات نظامیان امریکایی به پاکستان واگذار نمی شود

فرمانده امریکایی نیروهای ناتو در افغانستان ، واگذاری تجهیزات نظامیان امریکایی دراین کشور را به دولت پاکستان رد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دفترمطبوعاتی شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد : امریکا تجهیزات نظامی خود را که از افغانستان خارج می کند، دراختیار پاکستان قرار نمی دهد.

براساس این گزارش : جنرال دانفورد فرمانده امریکایی نیروهای ناتو در افغانستان در دیدار با مشاور امنیت ملی این کشور اعلام کرد: گزارشهایی مبنی براینکه تجهیزات نظامیان امریکایی درافغانستان به پاکستان واگذارمی شود ، بی اساس است و نیروهای امریکایی این تجهیزات را به پاکستان نداده اند.

دانفورد گفت: درصورتی که نیروهای افغان قابلیت استفاده از تجهیزات نظامیان امریکایی را داشته باشند به این نیروها واگذار می شود و درغیر این صورت، این تجهیزات به مراکز نظامی امریکا منتقل خواهد شد.

این درحالی است که پیش از این اعضای مجالس سنا و نمایندگان افغانستان از آمریکا به دلیل آینکه تجهیزات نظامی اش در افغانستان را دراختیار پاکستان قرار می دهد به شدت انتقاد کرده و مقامات امریکایی را به بازی دوگانه در برابر افغانستان متهم کرده بودند.

پیش از این گزارشهایی منتشر شده بود مبنی براینکه بخشی از تجهیزات نظامیان امریکایی در افغانستان به ارزش هفت میلیارد دالر دراختیار پاکستان قرار می گیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *