تجلیل از هشتمین سالروز شهادت سید مصطفی کاظمی در کابل

عبداللهاز هشتمین سالروز شهادت سید مصطفی کاظمی از سران رهبران جهادی و عضو پیشین مجلس نمایندگان روز جمعه (۱۵ عقرب) با حضور مقامات بلند رتبه دولتی، سران مجاهدین و متنفذین قومی در کابل تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این مراسم سخنرانان هر کدام به نوبه خود در باره شخصیت بارز شهید سیدمصطفی کاظمی و جایگاه ایشان در جامعه افغانستان صحبت کردند از حکومت دلیل عدم پیگیری پرونده های ترور او انتقاد کردند.

در مراسم تجلیل هشتمین سالروز شهادت کاظمی، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی، مسعود خلیلی، سفیر افغانستان در اسپانیا، شماری از نمایندگان پارلمان، مقام های دولتی، جوانان و باشندگان در غرب کابل حضور داشتند.

سید علی کاظمی، نماینده مردم کابل در مجلس و برادر سید مصطفی کاظمی عضو پیشین مجلس، از آنچه او عدم پیگیری پرونده های ترور شخصیت های سیاسی خوانده به شدت از حکومت انتقاد کرد.

آقای کاظمی گفت: رویداد خونین ۱۵ عقرب ۱۳۸۶ که سید مصطفی کاظمی و همراهانش و ده ها تن دیگر که در این رویداد کشته و زخمی شدند، به فراموشی سپرده شده است.

او حکومت وحدت ملی و پیش از این حاکمیت به رهبری حامد کرزی را متهم به کم کاری در پیگیری پرونده های ترور این افراد کرد.

سید علی کاظمی می گوید که حکومت وحدت ملی بر خلاف خواسته های مردم در حرکت است و به گفته او ادامه چنین یک وضعیت ممکن فاصله حکومت و مردم را افزایش دهد.

به گفه او، حکومت وحدت ملی نه دریچه صلح را باز کرده توانست و نه هم پاکستان را وادار کرده تا از هراس افگنی دست بردارد.

همچنین عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در این مراسم گفت که حکومت برای رسیدن به اهدافش به زمان بیشتری نیاز دارد.

آقای عبدالله می گوید که حکومت وحدت ملی اصلاحات در ادارات دولتی و برنامه های کلان را به دقت دنبال می کند و در این مورد از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

او سید مصطفی کاظمی را یک الگو مناسب برای جوانان خواند و گفت کاظمی از هیچ کاری که برای افغانستان مفید باشد، دریغ نکرد.

در همین حال شماری از شخصیت های دیگر سیاسی کشور در این مراسم، خواهان بازگشایى قضایاى ترور چهره های جهادی و قتل هاى زنجیره یی شدند.

آنان تاکید کردند که حکومت وحدت ملی باید این قضایا را بازگشایى کرده و عاملان آن را مورد پیگرد قانونی قراردهد.

مسعود خلیلی، سفیر افغانستان در اسپانیا می گوید که مصطفی کاظمی آزاد زیست و آزاده مرد.

آقای خلیلی گفت: “برای مصطفای شهید پشتون و تاجک و هزاره و ازبک و شیعه و سنی مطرح نبود. تا دم مرگ وجودش را در گرو و یا کرایه خارج نگذاشت.”

سید مصطفی کاظمی از رهبران جهادی بود که پس از کنفرانس بن، به عنوان وزیر تجارت و رییس کمیسیون اقتصادی پارلمان فعالیت داشت.

آقای کاظمی در ۱۵ عقرب سال ۱۳۸۶ با ۵ عضو مجلس نمایندگان هنگام افتتاح کارخانه قند بغلان، در یک انفجار به شهادت رسید.

Author

About Author