تجلیل از سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) در ارگ ریاست جمهوری

ریاست جمهوری اسلامی افغانستان از سالروز میلاد پرمیمنت پیامبر اسلام «حضرت محمد» (ص) با حضور علما و روحانیون شیعه و سنی در ارگ تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محفل گرامی‌داشست از سالروز پیامبر اسلام امروز یکشنبه (۲۱ قوس) با حضور رئیس جمهورغنی، شماری از اعضای کابینه، مجلس نمایندگان، علما و روحانیون کشور برگزار شد.

رئیس جمهورغنی در این محفل گفت: قرآن مجید فرموده‌است، خداوند بزرگ پیامبر گرامی اسلام را فرستاد تا رحمتی برای جهانیان باشد. آن حضرت، در تمام زندگی و در ابعاد مختلف حیات طیبه خود رحمت و مهربانی بود.

15356584_1161246620618245_7031122203560215867_n

او آمد تا به رنج‌ها و مشقت‌های بی‌شمار انسان‌ها مُهر پایان بگذارد. او آمد تا ریشۀ نفاق و اختلاف را از میان بردارد و دیوارهای بی‎گانه‎گی را از راه انسان‌ها دور سازد، و شکاف‌های موجود میان مردم را رفع کند، تا عداوت و خصومت جای خود را به محبت و الفت بدهد، سایه برادری و اخوت بر زندگی بشر گسترده شود.

 رئیس جمهورغنی افزود: به برکت دعوت حضرت محمد (ص) عرب و عجم، سیاه و سفید، فقیر و غنی، شهری و روستایی، زن و مرد از تبعیض و نابرابری نجات یافتند و طعم شیرین عدالت و برابری را در زندگی چشیدند، در فضای اخوت و برادری در کنار هم قرار گرفتند و بنیان مرصوص جامعۀ اسلامی را برافراشتند.

او می‌خواست جامعه‌ای بنا کند که در آن نشانی از ظلم و بی‎عدالتی نباشد، اثری از خشم و خشونت دیده نشود، و سراغی از جور و جفا به چشم نخورد. همان بود که هزاران انسان تربیت‌شده در مکتب او توانستند از شقاوت‌ها نجات یابند و محیط اسلامی ایشان با استقرار، ثبات، آرامش، آسایش و همبستگی مزیّن گردد.

 در ادامه آقای غنی افزود: سیرت پیامبر گرامی اسلام (ص) در زندگی من نقش خاص داشت، بعد از این‌که من استاد دانشگاه در امریکا شدم یک سال کامل در مدارس پاکستان عمر خود را وقف دانستن سیرت نبی کریم (ص)کردم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *