تجلیل از روز دانشجویان در کابل

انجمن دانشجویان افغان از روز دانشجویان امروز (سه شنبه) ۱۲ قوس در وزارت تحصیلات عالی کشور بزرگداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالعظیم نوربخش استاد دانشگاه کابل وسخنگوی وزارت تحصیلات عالی توجه به دانش و دانشگاهیان را نیاز مبرم جامعه افغانستان توصیف کرده گفت که وزارت تحصیلات عالی طی سال های اخیر دستآوردهای قابل ملاحظه ای دارد.

اقای نوربخش افزود« ما اکنون دارای ۳۱ دانشگاه دولتی و ۸۱ دانشگاه و نهاد تحصیلات عالی خصوصی با داشتن ۲۵۰ هزار دانشجو هستیم و تلاش در راه بهبود کیفی تحصیلات عالی در کشور ادامه دارد».

به گفته نوربخش اعزام صد ها دانشجو به بورسیه های خارجی، اعزام صدها استاد برای اکمال درجه ماستری و دکترا، اعمار بیش از ۳۰ پروژه ساختمانی با معیارهای عالی، تجهیز ده ها لابراتوار در نظام تحصیلات عالی افغانستان و افزایش معاش استادان از جمله برنامه های جدید وزارت تحصیلات عالی اند که اخیرا تطبیق شده اند.

درهمین حال سیف الله محصل دانشگاه تعلیم و تربیه کابل میگوید که نبود ظرفیت در دانشگاه های دولتی و جذب بیشتر از کادرهای مسلکی یکی از مشکلات جدی دانشگاه های کشور است.

وی اضافه کرد که متاسفانه تعداد از استادان ظرفیت علمی لازم را ندارند و باید وزارت تحصیلات عالی کمیسیون مخفی را برای ارزیابی ظرفیت استادان تشکیل کند و تحصیلات عالی کشور را از این مشکل رهایی بخشد.

او می گوید  ما چندین بار در این باره شکایت های به مقامات وزارت تحصبلات عالی کشور  داشته ایم ولی کسی به آن رسیدگی نکرده است».

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *