تجاوز به دختران فلسطینی در زندانهای مصر

جنبش حماس از هتک حرمت دختران فلسطینی در زندان های مصر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از دولت مصر خواست که درباره تجاوز به دختران فلسطینی در زندان های این کشور توضیح دهد و عاملان را شناساسی و محاکمه کند.

الرشق در صفحه شخصی خود در فیسبوک اعلام کرد: دستگاه های امنیتی مصر با چه عقل و منطقی اعضای خانواده های فلسطینی را که از جنگ سوریه فرار کرده اند، بازداشت می کنند و آیا مسئولان مصری می دانند که دختران فلسطینی در زندان های قاهره و اسکندریه در معرض آزار و اذیت جنسی قرار دارند؟

الرشق نوشت: خانواده های فلسطینی مقیم سوریه از جنگ این کشور خسته شده بودند لذا به مصر پناه آوردند تا از آنجا از طریق دریا به اروپا بروند ولی در مصر با برخورد غیرانسانی و غیرقانونی نیروهای امنیتی مواجه شده اند به طوری که سفر دریایی پُرخطر به اروپا برای آنها بهتر از ماندن در مصر است.

عضو دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد: گزارش های منتشر شده از منابع سوری و بین المللی حاکی از این واقعیت تلخ است که نیروهای امنیتی مصر دختران فلسطینی آواره را به اتهام تلاش برای خروج غیرقانونی از این کشور بازداشت کرده و در زندان ها به آنها تجاوز می کنند.

الرشق تأکید کرد: درخواست ما از دولت مصر این است که توضیحات لازم را درخصوص این خبر ارائه بدهد و با آزادی همه آوارگان فلسطینی از زندان های خود، عاملان هتک حرمت دختران فلسطینی را شناسایی ، محاکمه و مجازات کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *