تبعیض در شرکت های هوایی ایران در افغانستان

شرکت های هوایی ایران در یک تبعیض یک جانبه، مسافران تبعه ایران را نسبت به مسافران تبعه افغانستان در انتقال به این کشور ارجحیت می دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شماری از مسافران شهروند افغانستان که قصد سفر به ایران را با شرکت هوایی ماهان داشتند، به دلیل آنچه تبعیض نژادی از سوی این شرکت گفتند، از پرواز بازماندند.

%d9%86%d8%b9%db%8c%d9%852

باقر یکتن از مسافران امروز (۲۰سنبله) شرکت هوایی ماهان از میدان هوایی بین المللی حامد کرزی به خبرگزاری خاورمیانه گفت :«ما تکت داریم؛ اما از طرف شرکت گفته شده که طیاره خراب است و پرواز کنسل شده؛ اما حالا که میدان آمدیم، می بینیم که به مسافران ایرانی در همان پرواز اجازه داده می شود؛ اما به افغانها نه.»

به گفته وی، این نوعی تبعیض در انتقال مسافران از سوی شرکت های هوایی ایرانی است که در خاک افغانستان بر علیه شهروندان آن اعمال می شود.

این مرد که برای بازرگانی به ایران می رود معتقد است اگر امروز نتواند سفر کند، تا بعد از رخصتی های عید قربان، خسارات زیاد مالی از ناحیه تجارت می بیند.

از سویی هم، قاسم رحیمی، سخنگوی اداره هوانوردی در گفتگو با خاورمیانه اظهار داشت که هیچ شرکت هوایی اجازه ندارد بیشتر از ظرفیت تکت بفروشد.

به گفته وی، در صورتی که این کار رخداده باشد، با شرکت متخلف برخورد خواهد شد.

در عین حال، شرکت هوایی ماهان می گوید که آنها هیچ تبعیضی در قبال مسافران خود ندارند و شماری از مسافران که از پرواز امروز مانده اند، به دلیل تکت ریزویشن (احتیاطی) بوده است که پیش از فروش تکت به آنها گوشزد شده بود.

در حالی که مسافران بازمانده از پرواز ماهان می گویند که به آنها زنگ زده شده و خرابی هواپیما گفته شده است؛ شرکت ماهان می گوید که چنین ادعایی صحت ندارد.

این در حالی است که اکثر تکت های هوایی برای سفر به ایران منحصر به دو شرکت ایرانی ماهان و آسمان است و شرکت های هوایی افغانستان سهم کمتری در این روند دارند.

Author

About Author

3 thoughts on “تبعیض در شرکت های هوایی ایران در افغانستان

  1. من اعتراض دارم اینکه نباید میدان هوائی بین المللی کالا بنام شخصیکه در تباهی افغانستان وروی صحنه اوردن دوباره طالبان و دامن زننده نفاق قومی در کشور سهم به سزائی ایفا کرده نامیده شود کرزی کسیکه ملا عمر قاتل المسلمین را شاه می خواند وخواهان دوباره بخاک سپاری ایشان در کابل شده.

  2. ما در ایران بودیم برای سفر از مشهد به تهران انقدر در فرودگاه معطلمان کردند آخر هم پنالتی ندادند.
    ایران هواپیما های خوب زیاد ندارد نگاه کنید که خیلی میخواهد ایرباس و بویینگ بخرد به خاطر همین کاستیست.
    من گمان نکنم از روی نژاد پرستی بوده است(البته در ایران مشاهده میکنم افرادی نژاد پرست هستند ولی آنقدر نیستند که بشود گفت کل ایرانی ها یا حتی بیشتر آنها)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *