”تا پاکستان نخواهد امنیت در افغانستان برقرار نخواهد شد“

رئیس حزب عوامی تحریک پاکستان با انتقاد از اظهارات ترامپ درباره این کشور گفت: هیچ قدرتی جز پاکستان توان تامین امنیت در افغانستان را ندارد.

به‌ گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از دیلی پیام خیبر، طاهر القادری رئیس حزب عوامی تحریک پاکستان، ضمن رد اتهامات ترامپ علیه پاکستان، آن را اتهاماتی بی‌اساس دانسته و تاکید کرد آمریکا بجای متهم کردن ما به فکر تغییر و اصلاح سیاست‌های خود باشد.

مدیر مجموعه بین‌المللی منهاج القرآن تاکید کرد به جز پاکستان هیچ قدرتی در جهان نیست که توان تامین امنیت را در افغانستان داشته باشد و ما قسمی که سه‌ دهه از مهاجران افغانستانی میزبانی کردیم اینک می‌توانیم معضل امنیت را در افغانستان حل کنیم.

القادری خواستار تغییر رویکرد دولتمردان کشورش با پاکستان شده افزود: اینک زمان آن رسیده که پاکستان مطابق رفتار آمریکا برخورد کنید.

وی افزود: واشنگتن مجبور است به ۷۳ هزار قربانی پاکستان در جنگ با تروریسم اعتراف کرده و بپذیرد که هیچ کشوری مانند پاکستان در مبارزه با تروریسم جدی نبوده است.

رهبر بزرگ اهل تسنن بریلوی پاکستان، به دولت این کشور نیز تاخت و گفت: در دوران حکومت حزب نواز شریف، ما مدت‌ها وزیر امور خارجه نداشتیم و همین سبب شد تا هر کسی به خود جرات سخن گفتن علیه پاکستان را بدهد.

روابط میان آمریکا و پاکستان طی ماه‌های اخیر به شدت دچار تنش شده و کاخ سفید قصد دارد پاکستان را مقصر شکست خود در جنگ افغانستان بداند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *