تا سه هفته آینده اعضای جدید کابینه معرفی خواهد شد

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور گفته است که اعضای کابینه جدید افغانستان تا سه هفته آینده معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مراسم تحلیف رئیس جمهورغنی و دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در هفتم ماه میزان سال جاری برگزار شد و قرار بود به زودی اعضای کابینه جدید برای گرفتن رای اعتماد به پارلمان کشور معرفی شود.

رئیس جمهور و رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در مدت نزدیک به سه ماه نتوانسته اند که اعضای کابینه جدید را معرفی کنند و این امر باعث نگرانی اعضای مجلس و مردم افغانستان شده است.

هم اکنون تمام ادارات دولتی افغانستان توسط سرپرست اداره می شود.

با این حال رئیس جمهورغنی، در دیدار با علمای دینی، شخصیت های سیاسی، اعضای شورای ملی، بزرگان قوم روز جمعه در کابل اعلام کرد که اعضای جدید کابینه افغانستان تا سه هفته آینده معرفی خواهد شد.

آقای غنی در این دیدار با اشاره به کمک های جامعه بین المللی به افغانستان گفت که حالا تعهد و کمک های جامعه بین المللی برای افغانستان محفوظ است اما نکته مهم این است که کمک های مذکور باید به صورت درست از سوی افغانستان مدیریت شود.

او گفت: اکنون که اطمینان ادامه ی حمایت جامعه بین المللی را بدست آوردیم، تمرکز ما بالای امور داخلی است.

رئیس جمهور غنی مشورت های علمای دین، بزرگان قوم و متنفذین را در مسایل مهم ملی، موثر خوانده، گفت که از مشورت های آنان به طور دوامدار استفاده خواهد کرد و بدون مشوره آنان به هیچگونه اقدامی مبادرت نخواهد ورزید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *