تاکید چین روی اجرایی شدن پروژهای زیر بنایی اش در افغانستان

83BEC637-6C46-4D1F-B435-3429F20EC081_w800_h450“یو جین” سفیر جدید چین در کابل در دیدار با “داود شاه صبا” وزیر معادن و پترولیم افغانستان گفته است که کشورش بر اجرایی شدن پروژهای زیر بنایی خود در افغانستان متعهد است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داود شاه صبا، از حمایت‌های مردم چین از حکومت وحدت ملی و مردم افغانستان سپاسگزاری نموده خواهان تسریع فعالیت سرمایه‌گذاران چینی در بخش معادن افغانستان شد.

آقای یوجین در مورد سرمایه‌گذاری‌های بزرگ چین در پروژۀ مس‌عینک توسط کمپنی MJAM و استخراج نفت حوزه آمو دریا توسط کمپنی CNPCIW صحبت نموده گفتند که تلاش بر این است تا هر چه زودتر این پروژه‌ها عملی شوند.

داکتر داود شاه صبا، بر ضرورت باز بینی برنامه‌های کاری این دو شرکت سرمایه‌گذار چینی در افغانستان تاکید داشته و بر مدیریت هرچه بهتر این پروژه‌ها در افغانستان تاکید نمودند.

یو جین سفیرچین نیز تلاش‌های سفارت چین در کابل، برای پیگیری این پروژه را اعلام نموده و ابراز داشت که از هیچ گونه تلاش برای بهبود امور سرمایه‌گذاران چین در افغانستان دریغ نخواهد ورزید.

در جریان چند ماه اخیر گفتگوهای فشرده بین کمپنی‌های چینی و وزارت معادن و پترولیم آغاز گردیده است که هدف اصلی آن اجرایی شدن هرچه بهتر آن در کشور است.

Author

About Author