تاکید «نجات‌افغانستان» به بازگشت بدون قید و شرط دوستم

رهبران شورای ائتلاف «نجات‌افغانستان» در نخستین گردهمایی مردمی در ولایت بلخ بر بازگشت بدون قید و شرط معاون اول رئیس‌جمهور به کشور تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گردهمایی مردمی ائتلاف «نجات‌افغانستان» امروز (۱۰اسد) با حضور عطامحمد نور، والی بلخ و محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه در حضور شماری از مردم در شهر مزارشریف برگزار شد.

عطا محمد نور، رئیس اجرایی جمعیت اسلامی در این گردهمایی گفت که حکومت باید اجازه برگشت بدون قید و شرط جنرال دوستم، معاون اول رئیس‌جمهور را بدهد.

به گفته وی، با حضور جنرال دوستم، ائتلاف «نجات‌افغانستان» به صورت رسمی اعلام موجودیت می‌کند و بعد از اعلام موجودیت، تنها ارگ مخاطب صحبت‌های این ائتلاف است و آنها به ریاست اجرائیه کاری ندارند؛ چون یک مشت قلیل که از چهار یا پنج نفر بیشتر نیستند و ارگ‌نشینان حقوق ملت را قبضه کرده‌اند.

نور با حمایت از اعلامیه حزب جمعیت اسلامی، خواهان تطبیق این اعلامیه شد و هشدار داد که اگر حکومت به این اعلامیه‌ها و خواست‌های آنها پاسخ ندهد؛ خواست‌های خود را با دستان پرتوان و بازوی ملت بر حکومت تحمیل و تطبیق خواهند کرد.

رئیس اجرائیه جمعیت اسلامی خطاب به کشورهای خارجی و کمک‌کننده گفت که پول‌هایشان را بر اساس شعارهای‌شان در بخش‌های تعمیم دموکراسی، انکشاف متوازن، بهتر شدن تعلیم و تربیه و عرضه خدمات صحی به مصرف برسانند.

وی از سران حکومت نیز خواست تا در مورد پول‌های بسته‌ای که دیپلومات‌ها از طریق پروازهای «فلای‌دوبی» به لبنان انتقال می‌دهند نیز وضاحت بدهند.

در عین حال، محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرائیه نیز با اشاره به فساد در دستگاه حکومت تصریح کرد که فسادهای پراکنده به فساد متمرکز تبدیل شده و تبعیض‌ها در حکومت بیداد می‌کند.

به باور وی، پس از تشکیل حکومت ائتلافی «وحدت‌ملی» انحصارگری به کندی شروع شد و صلاحیت بعضی از وزیران گرفته شد و در این رابطه رئیس اجرائیه نیز اظهار بی‌خبری کرد.

محقق گفت که ائتلاف آنها برای نجات از تبعیض و بی‌عدالتی ایجاد شده و قصدِ بر اندازی هیچ حکومتی را ندارد؛ اما با فشارهای مردمی و اقدامات مناسب؛ کسانی را که به دنبال تبعیض و بی‌عدالتی باشند را زمین‌گیر خواهد کرد.

گفتنی است که ائتلاف «نجات‌افغانستان» همایش دیگری را در روزهای آینده در کابل برگزار خواهد کرد.

سران «نجات‌افغانستان» در حالی بر حضور بی قید و شرط جنرال دوستم تاکید می‌کنند که چندی پیش نیروهای آلمانی در میدان هوایی مزارشریف، به طیاره جنرال دوستم اجازه نشست را نداده بودند و او مجبور شد که دوباره به ترکیه برود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *