تاکید معاون سازمان ملل متحد به حمایت از دولت افغانستان

جان الیاسن معاون سرمنشی سازمان ملل متحد در دیدار با وزیر امور خارجه کشور در کابل، روی حمایت دراز مدت این سازمان از دولت افغانستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، معاون سرمنشی سازمان ملل متحد طی یک سفر وارد کابل شده و مقامات دولتی افغانستان دیدار کرده است.

آقای الیاسن در دیدار با داکتر زلمی رسول وزیر امور خارجه کشور، در باره انتقال کامل مسوولیت های امنیتی به نیروهای افغان، تدویرانتخابات ریاست جمهوری، پروسه صلح و مذاکرات با مخالفین مسلح دولت افغانستان، روابط افغانستان با کشور های همسایه، منطقه و جهان و همچنان نقش سازمان ملل متحد در مسایل افغانستان صحبت نموده است.

بر اساس اعلامیه خبری وزارت امور خارجه، معاون سرمنشی سازمان ملل متحد ضمن ابراز خرسندی از دست آورد های ۱۱ ساله مردم و دولت افغانستان در عرصه های مختلف، بر حمایت درازمدت سازمان ملل از مردم افغانستان تاکید کرد.

با این حال داکتر زلمی رسول از همکاری، مساعدت ها و حمایت سازمان ملل متحد از مردم افغانستان اظهار قدردانی نموده و ابراز امیدواری کرده است تا انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بتواند پروسه انتقال سیاسی را تسریع بخشیده و زمینه ساز رشد و ترقی در این کشور گردد.

گفتنی است معاون سرمنشی سازمان ملل متحد در این سفر، با رئیس جمهورکرزی، مشاور شورای امنیت ملی، وزیر دفاع، مالیه، روسای مجلسین شورای ملی و رئیس شورای عالی صلح افغانستان نیز ملاقات هایی داشته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *