تاکید لوی سارنوال بر جدیت، قاطعیت و سرعت در بررسی قضایا

محمد فرید حمیدی لوی سارنوال جمهوری اسلامی افغانستان می گوید که تمرکز لوی سارنوالی کشور بر جدیت، قاطعیت و سرعت، در بررسی قضایای جرمی است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای حمیدی امروز سه شنبه (۲۶ ثور) در یک نشست خبری در کابل گفت: لوی سارنوالی برای اجراآت موثر، ریاست های نظارت بر امور تحقیق، ریاست کنترل و مراقبت سارنوالی ها و ریاست تفتیش را ایجاد کرده است.

آقای حمیدی تأکید کرد که این ریاست ها به شکایت ها و اعتراضات در داخل سارنوالی ها می پردازند تا هیچ فردی بی گناه مجازات نشود و از پامال شدن حق افراد جلوگیری گردد.

لوی سارنوال کشور می گوید که در سال گذشته تنها ۳۸ نفر از سارنوالان به دلایل جرمی گرفتار شده اند و به قضایای آنان رسیدگی می شود.

به گفته آقای حمیدی، از آغاز کار او به عنوان لوی سارنوال تا اکنون ۹۰۸ قضیه به این اداره رسیده است که از این میان ۴۰۵ قضیه نهایی شده ودر عین حال ۱۰۴ قضیه به خاطر نبود دلایل کافی الزام، برائت حاصل کرده است.

وی با اشاره بر اینکه مبارزه با فساد از تعهدات دولت جمهوری اسلامی افغانستان برای مردم وجامعه جهانی بوده است تأکید نمود که لوی سارنوالی به تنهایی قادر به مبارزه بافساد نخواهد بود و برای نابودی این پدیده به همکاری تمام نهاد ها نیاز است.

او از تمام نهاد ها خواست که باید دست به دست هم داده تا اجراآت لازم در راستای محو فساد صورت گیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *