تاکید سازمان ملل بر راه حل بحران سوریه

سازمان ملل با اشاره به این‌که مداخله نظامی از گزینه‌های مورد نظر برای حل بحران سوریه به شمار نمی‌رود خواهان یافتن یک راه حل سیاسی برای این مسئله شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مارتین نسیرکی، سخنگوی سازمان ملل این سخنان را روز شنبه (۹ سنبله) در یک کنفرانس خبری که اندکی پس از دیدار بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و آنگلا کانه، نماینده عالی سازمان ملل در امور خلع سلاح در نیویارک برگزار شد مطرح کرد.

نسیرکی افزود دبیرکل سازمان ملل بارها تاکید کرده است که “هیچ جایگزینی برای راه‌حل سیاسی این مسئله یعنی بحران کلی در سوریه وجود ندارد، راه‌حل نظامی از گزینه‌های مدنظر نیست”.

سخنگوی سازمان ملل خاطرنشان کرد بازرسان سازمان ملل در امور تسلیحات شیمیایی در حال حاضر در لاهه به سر می‌برند و نمونه‌هایی که آنها از محل حمله شیمیایی در سوریه جمع آوری کردند برای بررسی وجود گازهای سمی به آزمایشگاه‌هایی در سراسر اروپا ارسال خواهد شد.

نسیرکی تصریح کرد :”من انواع گزارش‌ها را که اعلام می‌کنند خروج تیم تسلیحات شیمیایی سازمان ملل به نحوی دریچه‌ای را برای اقدام نظامی از هر نوع باز می‌کند دیده‌ام، صادقانه بگویم این اخبار مضحک و عجیب است و بی‌احترامی به بیش از هزار کارمند سازمان ملل به شمار می‌رود که در سوریه در حال ارائه کمک‌های بشردوستانه هستند و به ارائه این کمک‌های مهم و حیاتی ادامه می‌دهند.”

فراخوان برای اقدام نظامی بر ضد سوریه پس از آن شدت گرفت که نیروهای مخالف مورد حمایت خارج دولت بشار اسد را به حمله شیمیایی به پایگاه‌های شبه‌نظامیان در حومه دمشق در ۲۱ آگوست متهم کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *