تاکید روسیه بر همکاری همه جانبه برای مبارزه با تروریسم

sergey_lavrov_largeوزیر امور خارجه روسیه می گوید که برای از بین بردن تروریست و تروریسم باید به استفاده از تروریست ها خاتمه داد شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سرگئی لاوروف در نشست امنیت بین المللی روسیه گفت که از تروریست ها به عنوان ابزاری برای برهم زدن توازن قدرت در منطقه یا تسویه حساب با حکومت ها استفاده می شود.

 به گفته وی، وضعیت دنیای امروز هر سال ناامیدکننده تر از سال گذشته است و تا زمانی که بر جریان در حال رشد اختلاف و درگیری های بین المللی غلبه نشود و مکانیسم غلبه بر بحران بکار گرفته نشود، روند برهم خوردن ثبات؛ تمام منطقه را در بر خواهد گرفت.

 لاروف با اشاره به افغانستان و مشکلات در کشور اظهار داشت که این کشور یکی از مشکلات جدی امروز منطقه است که حل مشکلات آن نیاز جدی به همکاری همه جانبه دارد.

 وی افزود که افغانستان از سوی گروه های وابسته به گروه تروریستی داعش مسموم شده است و برای مقابله با تهدیدها و چالش های امنیتی برآمده از آن، روسیه با شرکای خود در آسیای مرکزی همکاری جدی می کند.

 وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به چین، هند و پاکستان و سازمان های مختلف از جمله سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری های شانگهای که همکاران روسیه در مبارزه با تروریسم هستند، تاکید کرد که دیگر کشورهای جهان که در منطقه حضور دارند باید در این راستا همکاری جدی کنند.

 از سویی هم لاوروف تاکید کرد که آتش افروزی در خاورمیانه و ایجاد اختلاف های قومی بسیار خطرناک است و حل و فصل درگیری های هر کشور فقط با مشارکت گروه های اصلی مردم اعم از گروه های قومی، دینی و سیاسی امکان دارد.

 به اعتقاد وزیر خارجه روسیه، «کار گروهی برای باز کردن گره اختلاف ها و بوجود آوردن نظام کنترول جهانی طبق واقعیت های قرن ۲۱» تنها راه جلوگیری از ادامه آشوب و تنش می باشد که نیازمند مذاکرات صادقانه و روشن و بدون تحمیل استندردها از سوی دیگر کشورهاست.

 این در حالی است که روسیه و کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی از نفوذ گروه تروریستی داعش در آسیای مرکزی هراس داشته و به همین دلیل، کشورهای آسیای مرکزی هم مرز با افغانستان، به تحکیم جدی مرزهایشان پرداخته اند.

Author

About Author