تاکید رئیس جمهور بر عدم مداخله‌های بیرونی در وزارت داخله

رئیس جمهور افغانستان در مراسم فراغت دانشجویان آکادمی پولیس ملی تاکید کرد که باید مداخله های بیرونی در وزارت داخله به «صفر» برسد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در یازدهمین دور فراغت دانشجویان آکادمی پولیس ملی (جنرال عبدالرازق) که امروز (۲۳جدی) برگزار شد، ۴۵۵ افسر سند فراغت به دست آوردند.

در این مراسم که در وزارت داخله برگزار شد، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور یک بار دیگر بر اصلاحات بنیادی در این وزارت تاکید کرد.

رئیس جمهور که نحوه مداخله‌ها در وزارت داخله را روشن نساخت؛ تاکید کرد که مداخله ها باید به صفر برسد.

وی همچنین تاکید کرد که پولیس باید از میدان های نبرد بیرون شده و به وظیفه اصلی شان در تنفیذ قانون تمرکز داشته باشد.

آقای غنی بر حمایت همه جانبه از پولیس در برابر افراد مسلح غیرمسوول، سارق و راهزن تاکید کرده و اظهار داشت که «پولیس در قبال این حمایت باید برای تامین امنیت مردم و کشور تلاش کند.»

در حالی که هفته گذشته آمر عبدالستار غوربندی همراه با چهار تن دیگر در عملیات نیروهای امنیتی در خیرخانه کابل کشته شد؛ رئیس جمهور هشدار داد که «هیچ مسوول امنیتی افغانستان حق کشتن یک افغان را ندارد.»

رئیس جمهور در حالی بر عدم مداخله در امور وزارت داخله تاکید دارد که چند روز پیش مسعود انداربی، وزیر امور داخله به صراحت اعلام کرد که در قبال اقدام آنها برای گزمه های شبانه و بازداشت سارقین و افراد مسلح، شماری از نمایندگان مجلس بر وی فشار آورده اند که این اقدام را متوقف کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *