تاکید رئیس جمهور بر سراسری شدن فوتبال

indexرئیس جمهور غنی در دیدار با ملی پوشان فوتبال کشور، بر سراسری شدن این ورزش در کشور تاکید کرده و وعده هرگونه همکاری برای رشد فوتبال داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،محمد اشرف غنی رئیس جمهور اسلامی افغانستان با اعطای تقدیرنامه به اعضای تیم ملی فوتبال کشور، از دست آوردهای آنان تقدیر کرد.

در این دیدار که صبح امروز در ارگ انجام شد، کرام الدین کریم رئیس فدراسیون فوتبال از توجه و حمایت رئیس جمهور نسبت به ورزش کشور قدردانی کرد و راهیابی تیم ملی فوتبال کشور به جام ملت‌ های آسیا را به رئیس جمهور تبریک گفت.

وی از مقام های حکومتی به ویژه رئیس جمهور خواست تا با حمایت و پشتیبانی از فوتبال و کسب افتخارات بیشتر کمک کرده و روحیه بدهند.

در عین حال، فیصل شایسته، کاپیتان تیم ملی فوتبال نیز از ادامۀ تلاش‌ های ورزشکاران اطمینان داده، گفت که ورزشکاران با پیروزی ‌های خود سعی می ‌کنند که برای مردم خوشی و شادمانی به ارمغان آورند.

با این حال، رئیس جمهور گفت :«هر باریکه شما مسابقات می دهید، مردم افغانستان غم و اندوه را فراموش می کنند و به یک آواز برایتان دعا می نمایند.»

آقای غنی خاطر نشان کرد که ورزشکاران با اتحاد و تلاش شان زمینه پیشرفت های بیشتر را فراهم می کند.

به گفته رئیس جمهور، مردم افغانستان از فوتبال حمایت می کنند و ملی پوشان فوتبال برای جوانان الگو هستند و در کشوریکه میراث اعتیاد، بیکاری و نظریات افراطی را گرفته است، ورزشکاران الگوی درست هستند.

رئیس جمهور بر سراسری شدن ورزش فوتبال تاکید کرده و گفت :«سال آینده می خواهم در بودجه وزارت های معارف و تحصیلات عالی و قوای امنیتی و دفاعی کشور یک بخش خاص به سپورت اختصاص داده شود.»

وی گفت که هر مکتب و دانشگاه افغانستان باید امکانات و سهولت های فوتبال را داشته باشد و در هر قول اردو و لوای افغانستان برای بنیادی کردن ورزش کار شود.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد که حاضر است برای تمویل بهتر ورزش کشور از منابع دولتی و همچنان از منابع خصوصی و بین المللی امکانات فراهم نماید.

گفتنی است که پیش از این نیز ملی پوشان کرکت و بازمحمد مبارز، ملی پوش مسابقات آزاد کشور از سوی رئیس جمهور مورد تقدیر قرار گرفته بودند.

Author

About Author