تاکید دوباره عمران خان بر ایجاد «حکومت موقت» در افغانستان

نخست وزیر پاکستان اظهارت چندی پیش خود در مورد تشکیل حکومت موقت در افغانستان را یک «مشوره برادرانه» عنوان کرده و گفته است نباید این مشوره «مداخله» در امور افغانستان تعبیر شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عمران خان این اظهارات را شام دیروز در یک گردهمایی در شهر «جمرود پاکستان» بیان داشت.

عمران خان گفته در صورتیکه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به بخشی از روند صلح تبدیل شود، نیاز است که حکومت موقت تشکیل شود.

از سویی هم وی برقراری صلح در افغانستان را به نفع باشنده‌ گان آن ‌سوی مرز نیز دانست و افزود که «من یک پیشنهاد برادرانه به حکومت افغانستان دادم؛ اما آنها خشمگین شدند؛ من آموخته‌ ام که بیطرفی به نفع همه است.»

این در حالی است که نخست وزیر پاکستان چندی پیش نیز تشکیل حکومت موقت را راه حل برای جنگ افغانستان عنوان کرده بود که واکنش تند مردم و حکومت افغانستان را بر انگیخت و عمران خان را به مداخله در امور داخلی افغانستان متهم کردند.

همچنان به دنبال این اظهارات، وزارت امور خارجه کشور معاون سفیر پاکستان را فراخواند و نیز سفیر افغانستان در پاکستان، به کابل فراخوانده شد.

با این حال، محمد حنیف اتمر، رهبر تکت انتخاباتی «صلح و اعتدال» در صفحه توئیترش نگاشته که تکرار بیانیه عمران خان در امور داخلی افغانستان، مایه تاسف و بدبختی است و آنچه که ما از یک همسایه توقع داریم، عدم دخالت، احترام به حاکمیت ملی و کمک واقعی در پروسه صلح است.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *