تاکید دوباره رئیس جمهور بر صلح همراه با جنگ

93716DBE-ADF3-4C52-AB8E-DCCDB73B34F5_cx9_cy2_cw77_mw1024_s_n_r1

رئیس جمهور کشور در مراسم هشتمین دور فراغت افسران آکادمی نظامی مارشال فهیم، یک بار دیگر بر ایجاد صلح در کشور تاکید کرد؛ اما اظهار داشت که شورشیانی که به صلح نپیوندند، سرکوب می شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امروز (۱۷حوت) ۵۴۹ افسر اردوی ملی از آکادمی نظامی مارشال فهیم فارغ شده و به صفوف اردوی ملی پیوستند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور در این مراسم، از نیروهای امنیتی کشور قدردانی کرده و اظهار داشت در شرایطی که شماری از جوانان کشور را ترک می کنند، عده ای دیگر به صفوف نیروهای امنیتی پیوسته و از خاک خود دفاع می کنند.

به گفته وی، سپردن خاک کشور به نیروهای امنیتی، نشان از سپردن امانت بزرگ به این نیروها است که باید از ناموس ملی دفاع کنند.

آقای غنی افزود که شهدای نیروهای امنیتی در صف اول امتیازدهی حکومت قرار دارند و خون شهدای امنیتی فراموش نمی شود.

با این حال و با توجه به اینکه گفتگوهای مستقیم صلح که قرار بود در هفته اول ماه روان میلادی برگزار شود بنا به دلایلی به تعویق افتاد؛ رئیس جمهور به تامین صلح در کشور تاکید کرد.

سرقوماندان اعلی نیروهای مسلح تاکید کرد :«دشمن سوال دارد که حکومت صلح می خواهد یا جنگ؟ ما صلح می خواهیم؛ اما کسی که جنگ می کند به شدت سرکوب خواهد شد.»

رئیس جمهور غنی تصریح کرد که جنگ افغانستان یک جنگ تحمیلی است و شریعت هم اجازه دفاع و از بین بردن کسانی که ناآرامی ایجاد کرده و به ناموس ملی تجاوز کند را می دهد.

وی با جدی ترین صبحت گفت :«القاعده خانه ات خراب می شود، داعش در افغانستان تباه می شود و تروریست منطقوی در افغانستان جای ندارد.»

غنی خطاب به شورشیان طالب نیز اظهار داشت که اگر افغان هستند، از گروه های تروریستی جدا شده و به آغوش ملت بیایند و اگر افغان نیستند از بین برده خواهند شد.

رئیس جمهور از مقام های سکتورهای امنیتی نیز خواست تا خود را برای رسیدن به بهترین شرایط، برای بدترین حالت آماده گی لازم بگیرند.

آقای غنی برای موفقیت نیروهای امنیتی در مبارزه با شورشیان و مخالفان گفت :«به هر دروازه تَک تَک می کنم تا نیروهای امنیتی را تقویت کنند و این از ضعف ما نیست و از نگاه منافع مشترک است.»

از سوی دیگر، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی نیز در نشست شورای وزیران از شورشیان طالب خواست تا با استفاده از فرصت ایجاد شده به صلح افغانستان بپیوندند.

وی اظهار داشت که پیام حکومت به شورشیان یک پیام واضح است و شورشیان طالب با خشونت و کشتار به هیچ چیزی دست نمی یابند.

این در حالی است که فرصت برای گفتگوهای مستقیم صلح بین نماینده گان حکومت و شورشیان طالب، امروز به پایان رسیده و هیچ دستاورد مشخصی به دست نیامده است.

Author

About Author