تاکید دوباره بر حمایت تروریستان از سوی پاکستان

4C17F12E-DC4C-4824-AD6C-445633D2F0B8_cx1_cy7_cw84_w900_r1_s_r1جنگ لفظی و تغییر ادبیات سیاسی در مورد پاکستان به تازه گی وارد مرحله جدید شده و یک بار دیگر به صورت علنی از حمایت اسلام آباد از تروریستان یاد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مقام های امنیتی و حکومتی امروز (۱۱ثور) در یک نشست خبری مشترک حضور یافته و اوضاع کشور را بررسی کردند.

قدم شاه شهیم، رئیس ستاد ارتش در صحبت هایش بر شکست همه جانبه شورشیان طالب در کشور تاکید کرده و گفت :« دشمنان در بیشتر ساحات افغانستان شکست خورده اند.»

به گفته وی، هماهنگی و تلاش نیروهای امنیتی عامل اصلی پیروزی های اخیر بوده و عملیات شفق همچنان ادامه دارد.

شهیم ضمن اینکه عملیات عمری را یک جنگ روانی دانست؛ اظهار داشت که جنگ روانی دشمنان نیز شکست خواهد خورد.

با این حال عبدالرحمان رحمان معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله نیز گفت که نیروهای امنیتی، ضربات تاکتیکی و دفاعی به شورشیان طالب وارد کرده اند.

وی با تاکید بر ادامه عملیات شفق تصریح کرد :« عملیات عمری شورشیان طالب در سراسر افغانستان، شکست سنگین خورده است.»

با این حال، مقام های امنیتی کشور به حملات راکتی پاکستان بر نقاط مرزی کشور نیز اشاره کرده و گفتند که نظامیان پاکستانی هفته گذشته در ولسوالی لعل پور حمله راکتی و تانک های زره دار داشتند که یک سرباز افغان جان خود را از دست داد.

با این حال، فیض الله ذکی، معاون شورای امنیت ملی بر حمایت اسلام آباد از تروریستان اشاره کرده و گفت :«تروریستان هم اکنون نیز از سوی پاکستان حمایت می شوند.»

اما وی اظهار داشت که اعتماد و توجه جامعه جهانی به افغانستان افزایش یافته است.

از سویی هم احمد ضیا مسعود، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب نیز پاکستان را کشوری مداخله گر در امورات داخلی کشور دانست.

وی در نشستی برای قدردانی از هشتم ثور گفت :«پاکستان با حمایت از تروریستان به ما لطمه می زند و هرگونه انعطاف پذیری در برابر آن، به معنی از دست دادن جغرافیا و شاهد بودن مشکلات جدید است.»

مسعود تصریح کرد که با شرایط فعلی و با توجه به این که سال جاری، آخرین سال حضور شورشیان طالب است، برای پاکستان نیز با توجه به اقتصاد ضعیفش مقدور نخواهد بود تا از تروریستان بیشتر از این حمایت کند.

این در حالی است که مقام های امنیتی کشور می گویند که تعقیب و گریز میان ارتش افغانستان و شورشیان طالب و تلاش ها برای شناسایی و دستگیری سران شورشیان ادامه دارد.

Author

About Author