تاکید دوباره امریکا و پاکستان بر تقویت روند صلح افغانستان

سرتاجمشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان ضمن خبر از سفر وزیر امور خارجه امریکا به اسلام آباد، می گوید که در دیدار با جان کری، بر تقویت روند صلح افغانستان تاکید شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جان کری اعلام کرد مایل است برای مرور روابط دوجانبه واشنگتن – اسلام آباد و رایزنی در خصوص تحولات منطقه، به زودی به پاکستان سفر کند.

سرتاج عزیز گفته است که این اعلام آماده گی برای سفر در دیدار وی با جان کری در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) در «وینتیان» پایتخت لائوس مطرح شده است.

وی در حالی که به زمان دقیق سفر کری به اسلام آباد اشاره نکرد؛ اما اظهار داشت که در نشست حاشیه ای آ سه آن، وزیر خارجه امریکا بر بهبود و توسعه روابط خود با پاکستان در ابعاد و زمینه های گوناگون اطمینان داده است.

به گفته عزیز، دو طرف در این ملاقات علاوه بر گفت و گو درباره موضوع های مربوط به روابط دوجانبه، بطور ویژه به موضوع افغانستان نیز پرداخته و بر ضرورت تقویت روند صلح افغانستان تاکید کردند.

این در حالی است که در ماه های اخیر، تنش ها میان واشنگتن و اسلام آباد بر سر مسایل عمده ای تشدید شده است که عدم توجه امریکا به توافقنامه فروش جنگنده های اف-۱۶ به پاکستان، نزدیک شدن روابط واشنگتن و دهلی نو، محکوم شدن پاکستان از سوی به برخورد تبعیض آمیز با گروه های تروریستی از جمله این مسایل است.

از سوی دیگر، رئیس جمهور غنی نیز بارها تاکید کرده است که پاکستان به تعهدات مذاکرات چهارجانبه عمل نکرده و برخلاف آن بین ترویست تبعیض قایل می شود.

Author

About Author