تاکید دوباره ارگ بر برگزاری انتخابات در ششم میزان

بعد از متوقف ساختن گفتگوهای صلح امریکا و طالبان از سوی دونالد ترامپ، ارگ ریاست جمهوری در اولین واکنش، یک بار دیگر بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ارگ ریاست جمهوری امروز (۱۷سنبله) با نشر خبرنامه ای ادامه خشونت ها و جنگ جاری طالبان علیه افغانها را مانع اصلی پروسه صلح دانست.

در خبرنامه آمده است «مردم و دولت افغانستان خواستار صلح پایدار و با عزت بوده و به تمام تلاش ها به هدف رسیدن به صلح متعهد اند. اما، مانع اصلی در پروسه جاری صلح، ادامه خشونت ها و جنگ جاری طالبان علیه افغان ها، می باشد».

ارگ می گوید که همواره تاکید کرده صلح واقعی زمانی تامین شده می تواند که طالبان کشتن افغان ها را متوقف سازند، آتش بس را بپذیرند و به گفتگوهای رو در رو با دولت افغانستان حاضر گردند.

به از خبرنامه، «دولت افغانستان به عنوان طراح، مدافع و تطبیق کننده صلح، به فیصله های لویه جرگه مشورتی صلح احترام قایل است و تعقیب راهکار پیشنهاد شده از سوی این جرگه را به محوریت مردم و مالکیت دولت افغانستان مسئولیت خود میداند».

ارگ ریاست جمهوری اظهار داشت که به مانند سابق با امریکا و متحدین دیگر برای تامین صلح دائمی کار می کند؛ اما بر انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان سال روان و از این طریق بر ایجاد یک حکومت قوی، قانونی و مشروع تاکید دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *