تاکید حماس بر فشار جامعه جهانی علیه اسرائیل

a1425981559با آغاز دور جدید حملات هوایی رژیم اسرائیل به باریکه غزه، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تحرک فوری جامعه بین المللی را برای پایان دادن به وخامت اوضاع غزه خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سامی ابوزهری سخنگوی جنبش حماس از جامعه بین المللی و طرف های ذیربط خواست هرچه سریع تر برای پایان دادن به اوضاع بحرانی کنونی در غزه اقدام کنند.

ابوزهری با محکوم کردن حملات رژیم اسرائیل به غزه گفت: دیگر بیشتر از این نمی توانیم اوضاع کنونی را تحمل و صبر پیشه کنیم.

این مسئول حماس اظهار داشت زندگی در غزه در سایه محاصره ظالمانه ، خفقان و توطئه علیه ساکنان آن دیگر ممکن نیست.

ابوزهری همچنین فوت دو روز پیش سه کودک فلسطینی را که اخیرا روی داد، جنایت جدید ناشی از محاصره غزه دانست و اسرائیل را مسئول آن معرفی کرد.

اسماعیل هنیه معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس هم روز شنبه در سخنانی در مراسم تشییع پیکر سه کودک فلسطینی که بر اثر آتش سوزی در اردوگاه فلسطینی در غرب غزه جان باختند با محکوم کردن کارشکنی های تشکیلات خودگردان در مسیر رفع محاصره غزه گفت: غزه همچنان پایدار و مقاوم باقی خواهد ماند.

هنیه افزود، منزل این کودکان به علت قطع برق و استفاده خانواده از وسایل سنتی برای تامین روشنایی آتش گرفت که مسبب آن رژیم اسرائیل است که غزه را محاصره کرده است.

رژیم اسرائیل از سال ۲۰۰۷ محاصره باریکه غزه را تشدید کرده و از ورود کالاهای اساسی از جمله سوخت و دارو به این منطقه جلوگیری کرده است .

Author

About Author