تاکید بر معیاری کردن نظام ساختمان سازی

13708327_1029225187153723_2098832919873268967_oشورای عالی توسعۀ شهری بر معیاری ساختن نظام ساختمان سازی در کشور تاکید کرد تا مردم در اعمار ساختمان هایشان با مشکل روبرو نشوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری، دومین جلسه شورای عالی توسعه شهری عصر دیروز در ارگ برگزار شد.

در این نشست، اعضای شورا پیشنهادات خود را مطرح کردند که بر اساس آن سید سعادت منصور نادری وزیر امور شهرسازی و مسکن، اظهار داشت که در هر جلسه یک شهردار از ولایت های بزرگ کشور دعوت شود تا برنامه کاری اش را مطرح کند.

دیگر اعضا نیز پیشنهادات مشخص ارائه کردند که بر اساس یکی از این پیشنهادها، هیئت شهرداری کابل برنامه اخذ مجوز ساختمان سازی را ارائه کرد طبق آن تمام خدمات در این عرصه در یک مکان واحد ارائه می ‌گردد و مدت زمان اخذ جواز را بگونه قابل ملاحظه کوتاه خواهد ساخت.

بر اساس یک طرزالعمل، مقرره ‌های ملی ساختمان سازی در هماهنگی با سایر ادارات (مانند ادارۀ نورم و استندرد) ساخته شده تا از اعمار ساختمان‌ های خودسرانه و غیرقانونی جلوگیری به عمل آید.

با این حال شورای عالی توسعه شهری فیصله کرد که نظام ساختمان ‌سازی کشور معیاری گردد تا مردم در اعمار ساختمان ‌ها بدون سرگردانی از معیارهای لازم استفاده کنند.

با این حال، محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور اظهار داشت که اهداف کلیدی ایجاد این شورا تمرکز بالای حکومتداری خوب، دسترسی مردم به مسکن و ارایۀ خدمات توسط دولت باشد.

وی افزود که در طرح‌ های پیشنهادی باید محدودیت‌ ها واقع ‌بینانه ‌تر در نظر گرفته شود، تا حکومت تمام تعهدات خود را در زمان معین آن عملی کرده بتواند، زیرا مردم نمی‌ خواهند کار پروژه‌ های خانه ‌سازی به تاخیر بیافتد.

رئیس جمهور بر ظرفیت سازی بیشتر در ادارات دولتی برای علمی شدن تعهدات اشاره کرده و گفت به این منظور زمینه باید برای جذب کدرها از داخل افغانستان فراهم گردد.

Author

About Author