تاکید بر حمایت روسیه از پروسه صلح بین الافغانی

456864سفیر روسیه در کابل بر حمایت مسکو از پروسه صلح بین الافغانی و حل مشکلات فعلی افغانستان، دوباره تاکید کرده و اظهار داشت این کشور به کمک های نظامی اش نیز ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، الکساندر مانتیتسکی، سفیر روسیه در کابل، بعدازظهر امروز (۶ثور) در نشست خبری در کابل حضور یافت.

مانتیتسکی اظهار داشت که روسیه به کمک های نظامی و آموزشی خود برای نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می دهد تا این نیروها، به صورت کامل تجهیز شوند.

وی گفت که روسیه خواهان یک افغانستان مستقل است و تمام امکانات را برای تحقق این خواسته، در اختیار دولت افغانستان قرار خواهد داد.

سفیر روسیه در کابل افزود که روسیه طرح توافقنامه نظامی بین مسکو و کابل را تهیه کرده و امید است که جانب افغانستان نیز در این امر گام برداشته و آن را نهایی بسازد.

مانتیتسکی تصریح کرد که کمک های نظامی روسیه بر اساس این توافقنامه بیشتر از پیش شده و در حال حاضر نیز شمار زیادی از افسران نظامی و مبارزه با مواد مخدر افغانستان، مصروف تعلیم در مسکو هستند.

در عین حال، وی به تحریف گفته های ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه برای افغانستان در رسانه های کشور واکنش نشان داده و اظهار داشت که این گزارش تحریف شده در چند رسانه افغانستان به نشر رسیده است.

منبع در ادامه این واکنش گفت که روسیه تنها حامی یک پروسه بین الافغانی بوده و شورشیان طالب نیز باید بر اساس قانون اساسی، دست کشیدن از جنگ و دور شدن از وابستگی به گروه های تروریستی در گفتگوهای صلح حاضر شوند که این اصول از سوی مسکو پذیرفتنی است.

این در حالی است که پیش از این شماری از رسانه های کشور گزارش داده بودند که روسیه در همکاری با شورشیان طالب به دنبال نابودی گروه تروریستی داعش است.

گفتنی است که در حال حاضر ۲۵۰ دانشجوی افغانستان در مسکو مصروف تحصیل بوده و شماری از نیروهای نظامی نیز به حمایت مالی جاپان، آموزش های نظامی در مسکو را سپری می کنند.

Author

About Author