تاکید بر اتحاد و همدلی در سالروز ترور قهرمان ملی

سخنرانان در مراسم بزرگداشت از سالروز ترور احمد شاه مسعود، قهرمان ملی کشور بر اتحاد و همدلی در برابر تروریسم و کاهش قوم گرایی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، از پانزدهمین سالروز ترور احمد شاه مسعود، امروز (۱۸سنبله) در خیمه لویه جرگه تجلیل به عمل آمد.

داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی در این مراسم اظهار داشت که بدون در نظر داشت اختلافات سیاسی در حمایت از نیروهای امنیتی باید همه افغان ها در برابر تروریسم در یک صف واحد قرار گیرند.

به گفته وی، مردم افغانستان با دو مرحله حساس تاریخی یعنی نقطه پایان به جنگ سرد که افغانستان به آن پایان داد و مبارزه با ترورزیم جهانی که افغانستان با آن روبرو است و بر افغانستان تحمیل شده است.

در عین حال، صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه اظهار داشت که نظام سیاسی کنونی به آسانی بدست نیامده و همه دستاوردهای امروز محصول قربانی های بیشمار مردم افغانستان است.

وی خطاب به مقامات حکومتی گفت که باید به تعهدات در قبال مردم و کشور وفا کرد.

ربانی از مردم نیز خواست تا به مسوولیت های خود در قبال مسوولان حکومتی عمل کنند.

از سویی هم، احمد ضیا مسعود، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور حکومت داری خوب در این مراسم اظهار داشت که در شرایط حساس کنونی لازم است که ساختارهای قومی در کشور تضعیف شود و مفکوره ملی ایجاد گردد.

مسعود گفت که امروز جامعه و کشور در شرایطی است که به کارنامه های احمدشاه مسعود ضرورت مبرم دارد؛ داشتن یک جامعه ملی، داشتن یک حکومت با مشروعیت سیاسی لازم از آرمانهای سیاسی احمدشاه مسعود بود.

وی خاطر نشان کر که هم اکنون با وجود دفاع جانانه نیروهای امنیتی از ارزشهای مردم، جنگ کشور را تهدید می کند و بسیار مهم است که مردم افغانستان از نیروهای امنیتی خود حمایت کنند.

به باور مسعود، ساختارهای قومی به حیث یک پدیده بسیار عقب مانده مانع روند ملت سازی می شود.

با این حال، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری تاکید کرد که دشمنان مردم افغانستان در میدان ‌های نبرد شکست خورده و تلاش دارند تا با انجام حملات تروریستی در شهرها، مانع برنامه های اصلاحی دولت شوند.

به باور وی، دشمنان داخلی و خارجی کوشش می کنند که در شرایط حساس کنونی اقدامات اصلاحی دولت افغانستان در عرصه های ملی و بین المللی را در آستانه نشست بروکسل تحت شعاع قرار دهند.

دانش تصریح کرد که حکومت وحدت ملی برای انجام تعهدات خود همچنان با اراده قاطع و استوار و با تاکید بر ادامه جنگ و مقاومت علیه همه گروه‌های تروریستی و حامیان شان، برنامه های خود را در عرصه های مختلف با جدیت تمام پیش میبرد.

معاون اول رئیس جمهور گفت که هم اکنون برنامه تقویت نهادهای دفاعی و امنیتی، اصلاحات عدلی و قضایی، مبارزه با فساد اداری، اصلاحات اداری، شفاف سازی قراردادهای دولتی و تحرک در تطبیق پروژه های کلان ملی در حال اجرا و عملی شدن است.

از سویی هم، دانش از آماده گی ها برای توزیع شناسنامه های الکترونیکی خبر داده و تصریح کرد که اصلاحات انتخاباتی و آمادگی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ها آغاز شده و صدور فرمانهای تقنینی رئیس جمهور در هر دو موضوع از طرف کابینه تصویب شده است که با رفع پاره ای از مشکلات فنی، هر دو مورد در روز های آینده جنبه تطبیقی می یابد.

وی گفت که دشمنان سعی می کنند ملت یک پارچه افغانستان را با عناوین مختلف متفرق بسازند؛ اما ملت افغانستان متشکل از همه اقوام با هم برادر این توطئه ها را خنثی کرده و از سرنوشت مشترک خود با قوت تمام دفاع کرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *