تاکید بر آتش بس اعلام ناشده با قواعد بازیِ مشخص

مقام های حکومتی افغانستان در گفتگو با وزیر خارجه امریکا و مقام های نظامی این کشور بر راهکار «آتش بس» اعلام ناشده که قواعد بازی در آن مشخص گردد، تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عصر دیروز، رئیس جمهور غنی با حضور شماری از مقام های حکومتی از جمله دکتور عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در مورد اقدامات بعدی در پروسه صلح، صحبت کرد.

در خبرنامه ریاست جمهوری آمده است که در این گفتگو که از طریق ویدیو کنفرانس انجام شد، مقام های حکومتی کشور بر روی میکانیزم آتش بس اعلام ناشده که قواعد بازی در آن مشخص گردد، تاکید نمودند.

به نقل از خبرنامه، در مورد ادامه تلاش های مشترک هر دو کشور برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان بحث شده است.

رئیس جمهور غنی نقشه راه حکومت افغانستان برای دستیابی به صلح و ثبات دایمی را تشریح کرده و اظهار داشت که که باید برای یک افغانستان باثبات، واحد و آزاد تلاش های بیشتر صورت گرفته و نایل شدن به اهداف تعیین شده تیم های کاری هر دو طرف روی فراهم آوری تسهیلات بیشتر بخاطر تطبیق این نقشه راه کار کنند.

از سویی هم، دکتور عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه، در مورد اقدامات این شورا و تکمیل شدن اعضای آن تاکید کرد.

همچنین مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا گفت که هدف اساسی ایالات متحده یک افغانستان متحد، مستقل، دموکراتیک و باثبات در چوکات تداوم روابط درازمدت و ستراتیژیک میان دو کشور است.

وی تاکید کرد که برای رسیدن به این هدف، یکجا با حکومت افغانستان کار خواهند کرد.

ریاست جمهوری می گوید که دو طرف موافقت کرده اند که در روزهای نزدیک نیز روی جزئیات بعدی در پروسه صلح کار صورت گیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *