تاکید بریتانیا بر سر اخراج مهاجرین افغان از این کشور

13214768_10153599062810794_935342581_oخانم تریسا می، وزیر امور داخله بریتانیا در دیدار با «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در لندن تاکید کرده است که افغانستان – بریتانیا را در راستای خروج مهاجرین افغان غیرقانونی کمک نماید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری اسلامی افغانستان روز گذشته از تاجیکستان جهت اشتراک در نشست جهانی مبارزه با فساد اداری، عازم لندن شد.

 آقای غنی در حاشیه نشست جهانی مبارزه با فساد اداری در شهر لندن با خانم «تریسا می» وزیر امور داخله بریتانیا دیدار کرد و هر دو جانب در مورد مبارزه با تروریسم، جرایم سازمان یافته و مواد مخدر بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر داخله بریتانیا در رابطه به تفاهمنامه ای صحبت کرد که چند سال قبل میان افغانستان و بریتانیا به امضا رسیده بود و بر اساس آن مهاجرین غیر قانونی برگشتانده می شدند.

وی گفت که در دو سال اخیر دولت افغانستان پذیرش مهاجرین را بطی ساخته است و از رئیس جمهورغنی خواست تا حکومت افغانستان در زمینه سرعت بخشیدن دوباره خروج آنها همکاری نماید.

با این حال رئیس جمهور کشورمان گفت که باید محدودیت های افغانستان درک شود و تطبیق تمام قوانین و موضوعات حقوقی و بررسی درخواست های پناهندگی مراعات گردد.

وی افزود که عوامل جذب مهاجرین به اروپا نیز باید مورد بازنگری و بررسی قرار گیرد.

محمد اشرف غنی گفت: در کشوریکه ۴۰ در صد مردم آن در زیر فقر قرار دارد  و با جنگ تحمیل شده دست و پنجه نرم می کند،  عوامل خروج نیز وجود داشته می باشد.

رئیس جمهورغنی خاطر نشان کرد که فرار افراد تحصیل کرده از کشور باعث نگرانی ما می گردد و ما در تلاش هستیم که فرصت های انکشافی را فراهم نمائیم تا مردم اطمینان از آینده بدست آورده و کشور را ترک نکنند.

Author

About Author