تاکید افغانستان و پاکستان برای مبارزه مشترک علیه تروریسم

جنرال راحیل شریف، رئیس ستاد ارتش پاکستان بعد از ظهر روز چهارشنبه وارد کابل شد و با رئیس جمهورغنی، دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جنرال راحیل شریف بعد از ظهر امروز در راس یک هیات عالی رتبه دولتی به منظور تقویت مبارزه مشترک علیه تروریسم و افراطیت در افغانستان، پاکستان و منطقه، به کابل سفر کرد.

رئیس جمهورغنی در این دیدار بار دیگر حمله طالبان در یک مکتب وابسته به ارتش پاکستان در شهر پیشاور این کشور را محکوم نمود.

آقای غنی افزود که حمله به دانش آموزان مکتب در پیشاور در حقیقت حمله بالای افغانستان، مسلمانان و تمام بشریت بود.

رئیس جمهور غنی گفت که حمله تروریستان در پیشاور، همانند حمله تروریستانی بود که بالای اطفال و نوجوانان افغانستان در ولسوالی یحیی خیل ولایت پکتیکا و لیسه استقلال شهر کابل صورت گرفت.

رئیس جمهور گفت که این گونه اعمال تروریستی نه تنها باید به شدیدترین الفاظ محکوم گردند، بلکه باید بر علیه عاملان آن، اقدامات جدی صورت گیرد.

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان گفت: زمان آن فرا رسیده است که افغانستان و پاکستان با صداقت و موثریت، مشترکاً علیه ترورییم و افراطیت، اقدامات موثر و مشترک نمایند.

وی تاکید کرد که افغانستان آماده است تا به صورت مستقل و یکجا با پاکستان، اقدامات جدی را علیه تروریسم و افراطیت بخاطر برقراری صلح و ثبات در افغانستان، پاکستان و منطقه، انجام دهد.

رئیس جمهورغنی روی اراده جدی دولت افغانستان در مبارزه علیه تروریسم، تاکید کرد.

همچنین جنرال راحیل شریف رئیس ستاد نیروهای زمینی ارتش پاکستان، گفت که ما در تلاش هستیم تا عاملان رویداد پیشاور را هر چه زودتر دستگیر و به جزای اعمال شان برسانیم.

وی گفت که افغانستان و پاکستان باید به صورت مشترک علیه تروریسم بخاطر جلوگیری از تکرار چنین رویدادهای تروریستی، گام های جدی بردارند.

در اخیر این دیدار، هر دو جانب روی همکاری های دوجانبه بخصوص همکاری میان نیروهای امنیتی دو کشور بخاطر مبارزه با تروریسم و افراطیت و تامین صلح و ثبات در منطقه، تاکید کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *