تاکید اتحادیه اروپا بر مذاکرات صلح به رهبری افغانها

رئیس جمهور با اشاره به شرایط کنونی کشور و موضوع صلح با طالبان مسلح گفت که لحظات سخت، لحظات امتحان است و کوچک ترین اشتباه در این لحظات نتیجه بدی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور امروز (۶حمل) طی نشست مشترک خبری با «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که از راه گلوله، زور و تهدید؛ ثبات برقرار نمی شود و ثباتی که از این راه بیاید آغاز یک فصل نا آرامی دیگر است.

رئیس جمهور ناآرامی های اخیر در کشور را محصول بیرونی عنوان کرده و گفت: «افغانستان از خشونت رنج می‌برد که تنها محصول شرایط داخلی نیست، بلکه محصول شرایط بین‌ المللی، منطقه‌ ای و تضادهای جهان اسلام است که باید تمام ابعاد آن به دقت بررسی شود.»

غنی در ادامه سخنان خود در خصوص برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح گفت جرگه مشورتی فرصتی برای مردم افغانستان ایجاد می‌ کند تا در مورد آینده خود تصمیم بگیرند.

در همین حال، بانو موگرینی بر مذاکرات صلح به رهبری افغان ها تاکید کرد و همچنان اشتراک و نقش کشورهای امریکا و روسیه را در این راه سازنده عنوان کرد.

به باور وی، برای صلح با طالبان مسلح اول باید آتش بس صورت بگیرد و همچنان تیم مذاکره کننده همه شمول باشد تا پروسه صلح مورد تایید جهانی قرار گرفته و در آینده مشکل ایجاد نکند.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *