تامین امنیت غورماچ به اداره محلی بادغیس سپرده شد

. مقامات فاریاب با بیان این مطلب میگویند قرار است تا ظرف دو روز اخیر تمام نیرو های غورماچ با همه تجهزات به میمنه منتقل میشوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نقیب الله فایق والی فاریاب،گفت ولسوالی غورماچ از لحاظ امنیتی دانه سرطان برای فاریاب است و آنرا از این بدنه جدا خواهند کرد.

بگفته او در جریان سه سال گذشته بیشتر از ۱۰۰۰ نیروی دولتی در این ولسوالی کشته شده اند.

و با جدا شدن این ولسوالی از فاریاب نیروی های مستقر در غورماچ به بخش های دیگر فاریاب انتقال داده خواهد شد.

او می افزاید،با مقام های حکومت مرکزی به توافق رسیدند که بزودی اینکار عملی خواهد شد.

همزمان پس از اظهارات والی فاریاب منابع ارشد امنیتی می‌گویند که تامین امنیت ولسوالی غورماچ دوباره به قول اردوی ۲۰۷ ظفر در زون غرب کشور واگذار شده، تا ۲۴ ساعت آینده نیروهای قول اردی ۲۰۹ شاهین از این ولسوالی بیرون می شود.

جنرال مبین قوماندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین به ساکنان مسیر غورماچ الی میمنه هشدار میدهند که از کنار سرک عمومی هنگام عبور قطار غورماچ موقتآ کنار بروند چون در صورت هر تهدید مخالفان مسلح بالای قطار ، قوای هوایی مشترک که این قطار را همراهی و حمایت میکند اجراعات هوایی صورت میگیرد .

غورماچ از لحاظ تشکیلات اداری مربوط جغرافیایی ولایت بادغیس است و حکومت آقای کرزی ۶ سال پیش از این به ضم اینکه غورماچ را حفظ کنند ، مسئولیت امنیتی آن را بدوش قول اردوی ۲۰۹ شاهین گذاشت ودر این مدت غورماچ یکی از مناطق پرتلفات بر ای نیرو های امنیتی محسوب میشد که دوباره به دست طالبان سقوط کرد و مجموع غورماچ تنها نمونه از حاکمیت دولتی ، همین کمپ اردوی ملی بود که با بیشترین تلفات مقاومت کرد در تازه ترین تحولات که قرارگاه “کمپ چینایی) با تمام افراد و تجهیزات به دست طالبان افتاد ، و این رویداد سبب شد تا قرارگاه اردوی تحت محاطره غورماچ ، در وضعیت بدی قرار گیرد

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *