تاسیس دفتر راهبردی در افغانستان و پاکستان

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، دستور تاسیس دفتر همکاری راهبردی برای رسیدگی به مناسبات این کشور، با افغانستان و پاکستان صادر کرد.

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وی در حالی دستور تاسیس چنین دفتری را صادر کرد که بیشتر نظامیان امریکایی و نظامیان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) قرار است تا پایان امسال از خاک افغانستان خارج شوند.

به موجب دستور اجرایی اوباما، دفتر همکاری راهبردی افغانستان و پاکستان، با رویکرد حمایت از نهادهای فدرال امریکا در جهت تسهیل همکاری راهبردی بین امریکا و افغانستان و پاکستان، تقویت امنیت و ثبات در افغانستان و پاکستان، و فراهم کردن زمینه برای حضور دیپلماتیک عادی امریکا در هر دو کشور، تاسیس خواهد شد و زیر نظر وزارت امور خارجه امریکا فعالیت خواهد کرد.

واشنگتن خواستار آن است که اسلام آباد به تسهیل آشتی دولت افغانستان و گروه شورشی طالبان در چارچوب تلاش ها برای برقراری ثبات در افغانستان در پی خروج نظامیان خارجی از این کشور کمک کند.

به موجب حکم رئیس جمهور امریکا، یکی از وظایف “دفتر همکاری راهبردی افغانستان و پاکستان”، ایجاد هماهنگی برای کاهش فعالیت های غیرنظامی و همچنین شمار کارکنان وزارت امور خارجه امریکا در افغانستان است.

دفتر همکاری راهبردی افغانستان و پاکستان شعبه هایی در واشنگتن، پاکستان و افغانستان خواهد داشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *