تاسف رئیس اجراییه از ترور قاسم سلیمانی

رئیس اجرائیه نسبت به ترور شهید قاسم سلیمانی ابراز تاسف کرده و به حکومت و مردم ایران تسلیت گفته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله عبدالله در پیام تسلیت خود نسبت به ترور شهید قاسم سلیمانی، ایران و امریکا را دو متحد افغانستان عنوان کرد.

در پیام داکتر عبدالله آمده است:
از وقوع حادثه‌‌ صبح امروز جمعه در بغداد که منجر به جان باختن سردار سلیمانی و همراهان وی گردید متأسف هستیم. این رخداد را برای خانواده‌ سردار سلیمانی، حکومت و مردم ایران تسلیت می‌ گوییم.

جمهوری اسلامی ایران یکی از همسایگان و متحدان کشور ما است. در دوران جهاد و مقاومت در کنار مردم ما ایستاد. در مرحله‌ بازسازی در سالیان پسین از ثبات، استقرار و بازسازی حمایت کرد و سالها است از ملیون‌ ها مهاجر ما میزبانی می‌ کند.

ایالات متحده‌ امریکا نیز از متحدان استراتیژیک افغانستان است و در سالیان پسین در مبارزه با دهشت‌ افگنی، تأمین ثبات، بازسازی و حکومتداری ما را یاری کرده است.

افغانستان به عنوان یکی از قربانیان دهشت‌ افگنی و خشونت خواهان تنش‌ زدایی در روابط منطقه‌ یی و بین‌ المللی می‌ باشد و امیدوار است حوادث اخیر بالای وضعیت و همکاری دوستان و متحدان کشور ما در افغانستان تأثیر منفی نگذارد.

سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی در حمله نیروهای هوایی امریکا در بغداد ترور شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *