تاخیر سه ماهه در انتخابات ریاست جمهوری

بعد از گمانه زنی های فراوان، کمیسیون مستقل انتخابات خبر از تاخیر دو یا سه ماهه در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آینده می دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روز گذشته کمیسیون مستقل انتخابات اعلامیه ای به نشر رسانده بود که حکایت از احتمال تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری داشت.

در همین رابطه عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات به خبرگزاری خاورمیانه گفته بود که هدف از به تاخیر انداختن انتخابات، «آوردن اصلاحات در امور انتخاباتی است.»

به گفته وی، این اصلاحات نیاز به زمان دارد و مدت باقی مانده تا برگزاری انتخابات (۳۱حمل ۱۳۹۸) برای این اصلاحات کافی نیست.

ابراهیمی اظهار داشت که برای تاخیر در انتخابات نیز نشست های عمده ای انجام شد و نگرانی ها از بابت هزینه مالی، امنیت، اصلاحات و موارد دیگر نیز بازگو شد.

در عین حال، سید حفیظ الله هاشمی، کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که رایزنی ها و گفتگوها با سازمان ملل و کشورهای کمک کننده برای انتخابات در حال انجام است و به همین دلیل انتخابات با تاخیر دو یا سه ماهه برگزار می شود.

تاخیر در برگزاری انتخابات در حالی اعلام می شود که در جریان روزهای گذشته، رئیس و کمیشنران کمیسیون انتخابات با سران احزاب جهادی همانند عطا محمدنور، گلبدین حکمتیار، عبدالرب رسول سیاف و محمد کریم خلیلی دیدار کرده بودند.

با این حال گفته می شود که زمان تاخیر در انتخابات ریاست جمهوری دو تا سه ماه خواهد بود؛ در حالی که قبل از این ۳۱حمل۱۳۹۸ به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات اعلام شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *