تاخیر در برگزاری نشست قطر

شورای رهبری مصالحه از تاخیر در برگزاری نشست قطر خبر می دهد.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نشست قطر قرار بود چهاردهم اپریل با حضور نمایندگان افغانستان و طالبان مسلح در شهر دوحه برگزار شود.
در خبرنامه امروز (۲۱حمل) شورای رهبری مصالحه که در اختیار رسانه ها قرار گرفته، آمده است که این نشست با تاخیر از نوزدهم الی بیست‌ویکم ماه اپریل برگزار خواهد شد.
در خبرنامه آمده است که این تصمیم در دومین نشست شورای رهبری مصالحه افغانستان با حضور رهبران حکومت و شماری از چهره‌ های سیاسی در ارگ ریاست جمهوری گرفته شده است.

در خبرنامه آمده است: «در این مجلس روی آمادگی برای گفتگوی بین الافغانی که قرار است از تاریخ ۱۹ الی ۲۱ اپریل در شهر دوحه برگزار شود، بحث و مداقه صورت گرفت.»
آمادگی‌ ها برای گفتگوهای میان افغانان در قطر، چگونگی تکمیل اعضای شورای رهبری مصالحه و تعیین هیئت گفتگو کننده حکومت از دیگر برنامه های مورد بحث بوده که قرار است به روز شنبه تصمیم‌ های نهایی در این زمینه‌ ها گرفته شوند.
در بخش دیگر خبرنامه آمده است: «مجلس همچنان گزارش کمیته‌ های موظف روی موضوعات چون تکمیل اعضای شورای رهبری مصالحه، تعیین هیئت جانب جمهوری اسلامی افغانستان برای گفتگوی بین الافغانی و تعیین هیئت مذاکره کننده دولت را استماع نمود. شورای رهبری فیصله نمود تا کمیته‌ های موظف به کار خویش ادامه داده و گزارش‌ های شان را به مجلس بعدی شورای رهبری مصالحه که به روز شنبه ۲۴ حمل ۱۳۹۸ تدویر می‌گردد، جهت اتخاذ تصمیم نهایی ارایه نمایند.»
در این نشست در کنار رهبران حکومت، حامد کرزی، عبدالرب رسول سیاف، محمد اسماعیل خان، محد محقق، محمد کریم خلیلی، محمد یونس قانونی و برخی دیگر از سیاسیون کشور شرکت کردند، اما گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در این نشست حضور نداشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *