تاجران قزاقستان به کابل سفر کردند

یک گروه از تاجران قزاقستانی  برای بازدید از  افغانستان وارد کابل شده و خواهان سرمایه گذاری های بیشتر در  این کشور شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  هدف از سفر این تاجران در کابل، بررسی شرایط سرمایه گذاری در افغانستان خوانده شده است.

آنان در این سفر با مقامات کشور در رابطه با چگونکی سرمایه گذاری گفتگوهای خود را آغاز کرده و گفته می شود که طی چندین سال این نخستین سفر یک گروهی از تاجران قزاقستان به افغانستان می باشد.

اسکار آرینوف مدیر عامل شرکت  کازنکس اینوست، در این سفر گفته است که  سرمایه گذاران قزاقستانی علاقه مند هستند تا به بازارهای افغانستان راه پیدا کنند.

وی  گفتگوی تاجران قزاقستانی را در کابل در راستای رشد و بهبودی روابط اقتصادی دو کشور مؤثر خوانده و خواهان دوام این چنین جلسات شده است.

 آرینوف افزود: حجم تبادلات اقتصادی سال گذشته بین افغانستان و قزاقستان بیش از ۵۰ میلیون دالر بوده است که این خود نشانگر رشد روابط تجارتی بین دو کشور است.

درهمین حال اومیرتی بیتیموف سفیر کشور قزاقستان در کابل خطاب به تاجران قزاقستان گفته است که  هر چه زودتر وارد بازارهای افغانستان شوید و منتظر ثبات کامل افغانستان نباشید چون آن زمان ناوقت خواهد بود.

 همچنین  خان جان الکوزی معاون اول اتاق تجارت و صنایع کشور، تجارت با قزاقستان را برای افغانستان مهم خوانده و گفت که آرد، گندم و آهن از جمله عمده ترین مواد وارداتی از قزاقستان به افغانستان و میوۀ خشک و قالین از جملۀ مواد صادراتی از افغانستان به قزاقستان است.

وی از تاجران قزاقستان دعوت به سرمایه گذاری در کشور به خصوص در دو سکتور معدن و زراعت کرده است، ناگفته نباید گذاشت که افغانستان مرز مستقیم با کشور قزاقستان ندارد و برای داخل شدن به این کشور مجبور است از یکی از کشورهای چین، تاجیکستان، ازبکستان و یا ترکمنستان عبور کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *