بی توجهی مقام های حکومتی باعث سقوط منطقه استراتیژیک “تیلان” فاریاب شده است

unnamed1ریس شورای ولایتی فاریاب با انتقاد تند از بی توجهی مقام های محلی فاریاب می گوید: عدم  پشتبانی ، تقویه و تجهیز نظامی سربازان خیزش مردمی در منطقه تیلان باعث سقوط این منطقه بدست طالبان مسلح شده است.

طاهر رحمانی ریس شورای ولایتی فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه گفت: “یک هفته پیش به مقام های محلی فاریاب گفته بودم که منطقه تیلان سقوط می کند، ولی تا اینکه روز گذشته این منطقه سقوط کرد، هیچگونه اقدامی صورت نگرفت”.

به گفته وی تماس های مکرر آنان با مسولین اردوی ملی مستقر در میمنه بخاطر حمایت هوایی نظامیان در تیلان بی پاسخ مانده است.

وی علاوه کرد دو فرمانده خیزش های مردمی پس از آنکه بسته گان شان از سوی طالبان مسلح گروگان گرفته شدند  و هشدار آتش زدن آنها داده شده، مجبور شدند با افرادش تسلیم طالبان مسلح شوند.

به گفته ریس شورای ولایتی فاریاب منطقه مهم سرحوض نیز در خطر سقوط مواجه است و در صورت سقوط این منطقه بدست طالبان مسلح امکان منهدم سازی بند آب سرحوض می رود.

منطقه تیلان یک ساحه وسیع مربوط ولسوالی پشتونکوت است که حدودا سه هزار خانواده در آن زنده گی می کند.

درین حال مقام های محلی فاریاب می گویند آنان پلان های را بخاطر بازپس گیری منطقه تیلان روی دست دارند.

کریم یورش سخنگوی پولیس فاریاب به خبرگزاری خاور میانه گفت: هماهنگی میان نیروهای امنیتی در فاریاب وجود دارد و به زودی عملیات بازپس گیری این منطقه آغاز می شود.

این درحالیست که حدود یکماه پیش منطقه استراتیژیک قرایی درین ولایت به طالبان واگذار شده بود.

دلیل سقوط این منطقه بدست طالبان مسلح نیز بی توجهی مقام های محلی فاریاب بخاطر تجهیز نیروهای خیزش مردمی درین منطقه خوانده شده بود.

به گفته اعضای شورای ولایتی فاریاب بیش از دو هزار طالب مسلح در منطقه تیلان تجمع کرده اند و با سقوط دادن این منطقه در تلاش تصرف بخش های دیگر ولایت فاریاب هستند.

وکلای شورای ولایتی فاریاب خواهان قوای هوایی و نیروهای نظامی بیشتر برای عقب زدن طالبان مسلح ازین بخش ها هستند.

Author

About Author