بیش ۱۶۰۰ تن در حملات بوکوحرام کشته شده اند

82538182_bokoطبق آمارهای اعلام شده از سوی سازمان عفو بین الملل در حملات بوکوحرام ۱۶۰۰ نفر از نظامیان و غیر نظامیان کشورهای آفریقایی کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سازمان عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرده است از شروع ماه جون تا کنون حداقل ۱۶۰۰ نفر در درگیری با بوکوحرام کشته شده اند. این سازمان در گزارش خود یادآور شد که تنها در هفته های اخیر تعداد قابل توجهی از نظامیان کشورهای نیجریه، کامرون، چاد و نیجر در درگیری با شبه نظامیان بوکوحرام کشته شده اند.

«نتسانت بلای» مدیر بخش آفریقای این سازمان گفت: در کمتر از ۳۰۰ روز تعداد ۳۵۰۰ نفر از نظامیان و شهروندان کشورهای مذکور در حملات بوکوحرام کشته شده اند. وی از دولت های این کشورها خواست تدابیر امنیتی خود را برای حفاظت از جان غیر نظامیان در مقابل تروریست ها افزایش دهند.

ارتش نیجریه اخیراً اعلام کرده بود در حمله به شبه نظامیان بوکوحرام در شمال شرق این کشور تعداد زیادی از زنان و کودکان را از اسارت آنها آزاد کرده است. نیجریه ادعا می کند در حمله به بوکوحرام ۳۱۵ نفر از آنها را دستگیر کرده است.

سازمان عفو بین الملل جزئیات بیشتری درباره آمار کشته شده ها در هر کشور ارائه نکرد ولی خبرنگار خبرگزاری فرانسوی از کشته شدن ۱۲۶۰ نظامی نیجریه از زمان به حکومت رسیدن محمدو بوهاری در این کشور خبر می دهد.

به گفته مقامات دولتی نیجریه اکثر حملات بوکوحرام در ایالت بورنو اتفاق می افتد که بیشتر قربانیان غیر نظامی و زن و کودک هستند. تنها در ۲۰ سپتامبر نزدیک به ۱۴۰ نفر در بمب گذاری شبه نظامیان بوکوحرام کشته شدند.

 «تاکور گوسائو» سخنگوی ارتش نیجریه در این رابطه گفت شبه نظامیان بوکوحرام با آلوده کردن چاههای آب در منطقه اقدام به کشتار جمعی مردم می کنند. وی گفت تعداد زیادی از احشام و دامهای یک روستا در اثر نوشیدن این آبهای آلوده تلف شده اند.

گفتنی است از سال ۲۰۰۹ تا کنون ۱۷هزار نفر در حملات بوکوحرام کشته شده و میلیونها نفر از خانه و کاشانه خود آواره شده اند که بیشتر آمار این افراد مربوط به کشور نیجریه می شود.

Author

About Author