بیش از ۷۰ داعشی در عراق کشته شد

10526050_592248870921344_546491258894398184_nبه دنبال درگیری‌ میان نیروهای دولتی عراق، پیشمرگ‌ها و نیروهای بسیج مردمی با گروه تروریستی داعش بیش از ۷۰ تن از اعضای این گروه تروریستی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از سایت شبکه روسیه الیوم، نیروهای عراقی به همراه نیروهای پیشمرگ توانستند با انجام چند عملیات‌ مختلف در ولایت‌های الانبار و صلاح الدین و کرکوک ده‌ها داعشی را از پای درآورند.

نیروهای امنیتی با حمایت نیروهای مردمی در ولایت الانبار توانستند تعدادی از تجهیزات نظامی داعشی‌ها را از بین برده و ۱۳ تن از آنها را به هلاکت برسانند.

در منطقه الخالدیه واقع در شرق الرمادی نیز ۹ تن از داعشی‌ها کشته شدند و جنگنده‌های سوخوی نیروهای هوایی عراق تعدادی از مقرهای داعش را در استان الانبار هدف قرار دادند.

نیروهای بسیج مردمی نیز اعلام کردند که توانسته‌اند تعدادی از تجهیزات داعش را در شرق الرمادی از بین ببرند.

نیروهای امنیتی عراق و بسیج مردمی این کشور در حال حاضر با داعشی‌ها در ولایت الانبار واقع در غرب کشور مبارزه می‌کنند.

درگیری‌ها میان دو طرف در شهر بیجی واقع در ولایت صلاح الدین نیز همچنان ادامه دارد. به طوری که نیروهای بسیج مردمی و نیروهای عراقی از به دست گرفتن کنترل منطقه البوجراد خبر دادند.

پیشتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام کرده بود که درگیری‌ها در بیجی و پالایشگاه‌های نفتی آن یک درگیری سرنوشت ساز علیه داعش است.

نیروهای پیش‌مرگ کرد نیز توانستند کنترل هفت روستا در جنوب ولایت کرکوک را به دست بگیرند و بنا بر اعلام مسئولان اقلیم دست کم ۵۰ داعشی در این حملات کشته شده‌اند و ۶ پیش‌مرگ و سه غیر نظامی نیز جان خود را از دست داده‌اند.

Author

About Author