بیش از ۶۰ کشته و زخمی در حمله بر مسجد امام زمان کابل

تعقیبی دوم؛  وزارت صحت‌عامه می‌گوید که ارقام کشته و زخمی‌های حمله بر مسجد امام‌زمان (عج) در منطقه قلعه‌نجارهای شهر کابل که تغییرپذیر است، بیش از ۲۰ کشته و ۴۰ زخمی است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شماری از مهاجمین که گفته می‌شود ۵ تن بودند، حوالی ساعت ۱:۲۰ بعدازظهر امروز (۳سنبله) بر مسجد امام زمان (عج) در خیرخانه در حوزه یازدهم امنیتی شهر کابل حمله کردند.

اسماعیل کاووسی، مسوول ارتباط عامه وزارت صحت‌عامه به خبرگزاری خاورمیانه گفت که شمار کشته و زخمی‌هایی که تا بعد از چهار ساعت از حمله به شفاخانه‌های انتقال یافته، بیش از ۲۰ کشته و ۴۰ زخمی است.

وی اظهار داشت که احتمال افزایش تلفات این رویداد نیز وجود دارد.

در عین حال وزارت امور داخله می‌گوید که در حمله مهاجمین مسلح بر مسجد امام‌زمان (عج) در منطقه قلعه‌نجارهای شهر کابل، ۱۳ تن به شمول ۱۰ غیرنظامی جان باخته و ۳۸ تن به شمول ۳۰ غیرنظامی زخمی شده‌اند.

نجیب دانش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت امور داخله در صفحه فیس‌بوک خود نگاشته است که این حمله بعد از ۵ ساعت و با کشته شدن تمام مهاجمین به پایان رسید.

به گفته وی، در این حمله ۱۳ تن به شمول ۱۰ غیرنظامی که زنان و کودکان نیز شامل آن استند، جان باخته و ۳۸ تن به شمول ۳۰ غیرنظامی زخمی شدند.

دانش گفته است که ۱۰۷ تن نیز از نمازگزاران نیز توسط نیروهای امنیتی نجات داده شده‌اند.

گروه تروریستی داعش مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است.

جزئیات بیشتر …

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *