بیش از ۵۰۰ فامیل روستایی در بغلان به آب صحی آشامیدنی دست یافتند

مسؤلان ریاست احیا و انکشاف دهات ولایت بغلان می گویند، با تکمیل شدن کار ۲۳ چاه سطحی در ولسوالی تاله و برفک این ولایت بیش از ۵۷۵ فامیل روستایی به آب آشامیدنی صحی دست یافتند.

انجنیر اول خان احمدزی ریس احیا و انکشاف دهات ولایت بغلان به خبرگزاری خاورمیانه گفت، ۲۳ حلقه چاه سطحی همراه با پمپ دستی آن در قریه های سیل آورد، قاضی، ترغاب، پجک، قلعه قاضی، شهیدان، پشته قلعه، دشت لجام و بلندی اشرف ولسوالی تاله و برفک ولایت بغلان از سوی برنامه آبرسانی این ریاست پس از تکمیل کار هفته گذشته به بهره برداری سپرده شده است.

به گفته آقای احمدزی، این پروژه از بودجه وزارت احیا و انکشاف دهات ۲ ملیون و ۳۳۵ هزار و ۹۹۵ افغانی هزینه برداشته که کار عملی آن از سوی شوراهای انکشافی قریه ها تطبیق گردیده است.

غلام علی باشنده محل، از اینکه حالا به آب صحی دست یافته اند خرسندی نموده می گوید، پیش ازین برای دست یافتن به آب صحی راه درازی را می پیمودند و با مشکلات زیادی روبرو بودند.

همچنان بازمحمد یکی دیگر از باشنده گان این ولسوالی حفر این چاه ها را در از بین رفتن اکثر امراض انسانی مهم می خواند و می گوید پیش از این از آب های آلوده استفاده می نمودند.

بر اساس معلومات مسؤلان ریاست احیا و انکشاف دهات ولایت بغلان تعدادی از پروژه آبرسانی دیگر که شامل چاه عمیق، نیمه عمیق و سطحی می گردد هم اکنون تحت کار دارد و با تکمیل شدن آن بالاتر از ۲ هزار خانواده به آب آشامیدنی صحی دست میابند.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *