بیش از ۲۵۰۰ قاچاقبر مواد مخدر به مجازات محکوم شدند

مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر اعلام کرد که در جریان سال ۲۰۱۹ میلادی، به تعداد ۲۶۷۶ تن در پیوند به ۱۷۵۵ قضیه جرایم قاچاق به سه ماه الی ۳۰ سال زندان محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، خالد موحد، سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر در نشست خبری امروز (۱۵جدی) در کابل اظهار داشت که این افراد از سوی دادگاه ابتدائیه و استیناف این مرکز محکوم به مجازات شده اند.

وی اظهار داشت که از جمع محکومین، ۱۷۷۱ تن در پیوند به ۱۰۷۷ قضیه از ۳ ماه الی ۳۰ سال حبس مجازات شده اند و ۹۰۵ تن در پیوند به ۶۷۸ قضیه به حبس های تنفیذی مختلف محکوم به مجازات شده اند.

موحد تصریح کرد که در میان بازداشت شده گان ۵۱ خانم، ۱۳۵ تن موظفین خدمات عامه و ۲ شهروند خارجی شامل می باشند.

سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر افزود که دادگاه ابتداییه و استیناف این مرکز به دلیل الزام، ۶۳ نفر به شمول ۲۴ تن موظفین خدمات عامه و ۲ خانم را برائت داده است.

وی تصریح کرد که طی این مدت پس از فیصله دادگاه استیناف مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر توسط دیوان امنیت عامه دادگاه عالی به قطعیت ۶۲۳ قضیه فیصله صادر شده است.

موحد خاطر نشان کرد که در جریان سال ۲۰۱۹میلادی بطور مجموعی۱۰۸۱ قضیه به مظنونیت ۱۲۸۷ تن به شمول ۳۷ خانم و۳ شهروند ایرانی به ظن قاچاق مسکرات و مواد مخدر از سراسر کشور توسط پولیس مبارزه با مواد مخدر بازداشت و غرض تعقیب عدلی و قضایی به این اداره مواصلت ورزیده است.

در عین حال، وی علاوه نمود که به اساس پیشنهاد ریاست څارنوالی اختصاصی و حکم دادگاه ابتدائیه به تعداد ۳۱۳ عراده واسطه نقلیه، ۳۷عراده موترسایکل، ۱۵۹۲ سیت موبایل همراه مختلف النوع و ۱۰۵ میل اسلحه مختلف النوع را که از نزد قاچاقبران بدست آمده بود مصادره نموده و همچنان مبلغ (۶۹۹۹۳۱۱) افغانی و مبلغ (۳۲۶۳۴) دالر امریکایی از نزد قاچاقبران توسط پولیس ضبط شده بود نیز مصادره و به حساب قطعی تحویل د افغانستان بانک گردیده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *