بیش از ۴ هزار زندانی از زندان بگران رها شدند

کمیته بررسی دوسیه های زندانیان بگرام و قوماندانی عمومی پولیس نظامی افغانستان از آخرین تحولات در رابطه به فعالیت های این کمیته و زندانیان بگرام به رئیس جمهور کرزی گزارش دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جنرال فاروق قوماندان نظامی پولیس و مسوول زندان بگرام، می گوید که جمعاْ ۵۰۲۱ نفر از اتباع کشور که توسط نیروهای خارجی توقیف گردیده بودند، از سوی ایالات متحده امریکا به جانب افغانستان تسلیم داده شده اند.

وی خاطر نشان کرد که از جمله ۵۰۲۱ نفر تا حال مجموعاْ به تعداد ۴۱۵۹ نفر از زندانیان به حکم محاکم ثلاثه یا در نتیجه ارزیابی کمیته بررسی دوسیه های زندانیان بگرام رها گردیده اند.

جنرال فاروق افزود: دوسیه های ۳۳۶ نفر هموطن ما که هنوز در توقیفگاه بگرام بسر می برند تا حال از جانب امریکا به افغانستان تسلیم داده نشده است.

در این جلسه از عدم همکاری لازم از جانب امریکا در خلاف توافقات دوجانبه و فیصله های حکومت افغانستان ابراز نارضایتی گردید و به مشاور امنیت ملی وظیفه داده شد تا اکیداً از رهبری نیروهای امریکایی خواهان اقدامات عاجل برای سپردن دوسیه های این تعداد زندانیان به لوی څارنوالی افغانستان گردد.

در اخیر، رئیس جمهور کشور از اجراات و زحمات کمیته بررسی دوسیه های زندانیان بگرام و قوماندانی عمومی پولیس نظامی در مورد تعیین سرنوشت و تسریح رسیده گی به دوسیه های زندانیان بگرام تمجید بعمل آورد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *