بیرق نیمه برافراشته و نماز جمعه های ویژه در کشور

afghanistan_flag_120415-660x330بر اساس تصمیم ریاست جمهوری، برای ادای احترام به قربانیان حادثه کابل، بیرق های کشور در اداره ها، نهادها و ارگان های دولتی در داخل و خارج از کشور فردا نیمه برافراشته خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این تصمیم بعد از آن روی دست گرفته می شود که شهر کابل روز سه شنبه شاهد حمله نیرومند انتحاری و انفجاری بود.

به همین اساس، ریاست جمهوری به تمام والی ها و سفیران کشور در خارج، دستور داده است که بیرق کشور را برای روز جمعه نیمه برافراشته نگه دارند.

منیره یوسف زاده، سخنگوی اداره مستقل ارگان های محل در نشست خبری مشترک را سخنگویان ریاست جمهوری، ریاست اجراییه و شورای امنیت ملی اظهار داشت که این تصمیم در ویدیو کنفرانس رئیس جمهور با والی های کشور گرفته شده است.

به گفته وی، رئیس جمهور همچنین از ملاامامان مساجد جامع نیز خواسته تا در خطبه های نماز جمعه شان در مورد حمله روز گذشته صحبت کرده و مراسم فاتحه و دعاخوانی برای قربانیان حادثه کابل برگزار کنند.

در عین حال، بانو یوسف زاده اظهار داشت که با همکاری مردم، در حدود ۳۰میلیون سی سی خون برای مجروحان حادثه روز سه شنبه کابل جمع آوری شده است.

گفتنی است که در حمله انتحاری و انفجاری روز سه شنبه کابل، ۶۴ تن به شمول شماری از کارمندان ریاست محافظت از رجال برجسته کشته و در حدود ۳۵۰ تن دیگر نیز مجروح شده بودند.

Author

About Author