بیت المقدس در آتش سیاست، کالیفرنیا در آتش خشم خدا تا هنوز میسوزد

با گذشت حدود یک هفته از آتش سوزی جنگی در مناطق گسترده ای از ایالت کالیفرنیا در آمریکا هنوز این کشور موفق به مهار آن نشده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شدت حریق به حدی است که مناطق جنوبی کالیفرنیا را انبوهی از دود پوشانده شده این حریق، ویرانگرترین و بزرگترین آتش سوزی در تاریخ این منطقه است که  تاکنون بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی جنگلی را سوختانده و صدها واحد مسکونی را تخریب کرده است.

همزمان با وجود حریق در حوالی لس آنجلس، کانون های جدید آتش در سان دیه گو، سانتا باربارا و کارپینتریا گزارش شده است.

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا این روزها به شدت زیر فشار جامعه جهانی مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل قرار گرفته است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، اعلام کرد تصمیم ترامپ گفت‌وگوهای صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را مختل خواهد کرد.

از سویی هم جری براون، والی کالیفرنیا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گفته بود فکر نمی‌کنم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ترسی از خدا و خشم خداوند داشته باشد و این امر باعث می‌شود فردی بیش از پیش پست و حقیر شود.

آتش سوزی های یک هفته اخیر که بیش از ۸۰۰ بنا را نابود کرده باعث شد در مجموع حدود ۲۰۰ هزار نفر خانه هایشان را در مقاطعی تخلیه کنند.

تاکنون چندین مامور آتش نشانی مجروح شده اند اما فقط یک نفر کشته شده است. فرد قربانی یک زن ۷۰ ساله بود که جسدش در مسیر گریز از آتش در اتومبیلش پیدا شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *