بیایید به رای تان احترام بگذارید

انتخابات برای ریاست مجلس نماینده گان روز گذشته در صحن علنی مجلس برگزار شد؛ اما فیصله اعلام شده از سوی رئیس موقت به مزاق تیم باخته خوش نیامده و صحنه مجلس اینبار برای قلدران و قانون گریزان فراهم شد.

در ابتدا اعلام شد که نصاب مجلس ۲۴۷ عضو می باشد و بر اساس اصول وظایف داخلی فرد برنده باید ۵۰ به علاوه یک آرا را به دست آورده و موفق به کسب ۱۲۴ رای شود.

بعد از رایگیری و آرای حساب شده، میررحمان رحمانی ۱۲۳ رای و کمال ناصر اصولی نیز ۵۵ رای به دست آورده و در این بین، ۵۳ رای باطل و ۱۳ رای سفید نیز از سوی اعضای مجلس استعمال شده بود که در مجموع ۲۴۴ رای می شود.

بعد از رایگیری مشخص شد که سه رای ناپدید شده و در صندوق های رایدهی نبوده و ۵۰ به علاوه یک آرا نیز برابر با ۱۲۳ رای می شود و عطامحمد دهقانپور، رئیس موقت مجلس نیز فیصله کرد که میررحمان رحمانی رئیس دوره هفدهم مجلس است.

انتخاب رحمانی برای تیم شکست خورده مقبول واقع نشد و در اولین واکنش اعلام کردند که اگر فردا وی به کرسی ریاست بنشیند، دست به مظاهره زده و دروازه پارلمان را می بستند.

امروز نیز این امر به شکل دیگری رخداد و در یک اقدام ناشایست، کمال ناصر اصولی که تنها ۵۵ رای موافق به دست آورده بود با استفاده از زنان، کرسی ریاست مجلس را محاصره کرده و به آقای رحمانی اجازه نشستن بر کرسی را نداد.

اقدام تیم بازنده باعث شد که اولین روز تقریبا رسمی دوره هفدهم مجلس نماینده گان با تشنج همراه باشد و کار بر روی تعیین معاونین و منشی های مجلس به تعویق بیافتد.

تیم بازنده در اقدام غیرمعقول دیگر نیز اعلام کرده است که باید انتخابات در دور سوم برگزار شده و نتیجه دور دوم باطل اعلام شود؛ غافل از اینکه خودشان و دیگر نماینده گان در رایگیری حضور یافتند و بر اساس آرای استعمال شده، میررحمان رحمانی برنده انتخابات می باشد.

اقدام و عملکرد تیم بازنده نشان می دهد که مردم هم در انتخاب شماری از اعضای پارلمان اشتباه کرده اند و افراد لایق به مجلس راه نیافته است، نماینده ای که تحمل شکست را نداشته باشد، چطور می تواند از حق مردم دفاع کند؟

نماینده گان باید بیاموزند که فرهنگ عدم پذیرش تصمیم و فیصله مجلس راهگشا نبوده و فرهنگ «عدم پذیرش» را ترویج و تقویت می کند.

اصولی و تیم او باید برای تعیین مجلس کارا، «اصولی» رفتار کنند و اگر به رای مردم احترام ندارند؛ حداقل به رای خودشان احترام داشته باشند.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *