بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان در باره پروژه توتاپ

13177541_755591717911301_5779956327129100022_nشورای علمای شیعه افغانستان درباره تغییر مسیر خط انتقال برق از بامیان – میدان وردک به سالنگ واکنش نشان داده و در این مورد بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، متن بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان در مورد پروژه توتاپ قرار ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم

عن النبی (صل الله علیه و آله و سلم): «من اصبح و لم یهتم بامورالمسلمین فلیس بمسلم»

در پی اعلام مواضع حکومت درباره تغییر مسیر خط انتقال برق پنجصد کیلو ولت (پروژه توتاپ) از مسیر بامیان – میدان وردک به سالنگ، موارد ذیل به استحضار ملت شریف و مقامات دولت جمهوری اسلامی افغانستان می‌رسد:

۱. شورای علمای شیعه افغانستان، مبتنی بر نظرات کارشناسی انجام شده در زمینه مسیر خط انتقال برق پروژه توتاپ، از تحقق عدالت اجتماعی و انکشاف متوازن در همه مناطق کشور، قاطعانه حمایت می‌کند و بر اجرای خواسته‌های برحق مردم مسلمان و محروم مناطق مرکزی کشور توسط دولت جمهوری اسلامی افغانستان تاکید می‌ورزد.

۲. شورای علمای شیعه افغانستان، از مردم متدین و شریف کشور می‌خواهد که خواسته‌های عدالتخواهانه و برحق خود را با استفاده از روش‌های قانونی و مدنی با حفظ حرمت اشخاص و مقامات کشور، و خودداری از هرگونه توهین به افراد و پرهیز از هرگونه بی‌نظمی پیگیری کنند.

۳. از دست اندرکاران برگزاری محافل و اجتماعات مردمی خواسته می‌شود با برنامه‌ریزی و مدیریت شایسته و قانونمند، ضمن فراهم نمودن زمینه برای مشارکت اقشار مختلف مردم و ابراز نظر آنان، مجال سوء استفاده را از افراد فرصت طلب برای انحراف جریان عدالتخواهی به سمت منافع شخصی و گروهی و یا بی‌نظمی و بی انضباطی بگیرند.

۴. از مقامات مسوول در حکومت جمهوری اسلامی افغانستان انتظار می‌رود، در همه حال، خواسته‌های عدالتخواهانه مردم را ارج نهند و با تعهد به قانون اساسی، و پرهیز از اتخاذ تصمیماتی که منافع ملی و مصالح عمومی کشور را خدشه دار سازد، زمینه را برای تحقق عدالت اجتماعی و توسعه متوازن کشور فراهم سازند تا به یاری خداوند و با همکاری و همدلی ملت و دولت، نظام جمهوری اسلامی افغانستان بر مشکلات و نابسامانی‌ها فایق آید و سران حکومت وحدت ملی برای عمل به وعده‌های داده شده در دوران انتخابات خصوصا در زمینه زدودن فقر و محرومیت از تمام مناطق کشور، قادر شوند.

والسلام علیکم و رحمت الله

شورای علمای شیعه افغانستان

۱۸ ثور ۱۳۹۵

Author

About Author