بیانیه شورای امنیت درباره حمله دیشب در کابل

IMG07363081شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی نزدیک سفارت اسپانیا در کابل را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه ای درباره تهدیدهای طالبان، القاعده ، داعش و گروه های مسلح های غیرقانونی که پیش روی شهروندان افغان، نیروهای امنیت ملی و نیروهای خارجی در افغانستان وجود دارد به طور جدی ابراز نگرانی کردند.

این شورا همچنین با خانواده های قربانیان ، ملت و دولت افغانستان و نیز دولت اسپانیا ابراز همدردی و اعلام کرد امیدوار است مجروحان هر چه سریعتر بهبود یابند.

در این بیانیه بر لزوم محاکمه عاملان ، سازماندهندگان و حامیان مالی این اقدامات تروریستی تاکید و از همه کشورها خواسته شده است مطابق با تعهدات خود در چاچوب قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل با مقامات افغان فعالانه در این زمینه همکاری کنند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل همچنین تاکید کردند تروریسم در همه اشکال خود صرفنظر از انگیزه ، زمان ، مکان و عاملان ارتکاب آن غیرقابل توجیه است و نباید به هیچ مذهب ، ملیت ، فرهنگ یا قومیتی ارتباط داده شود.

کشورهای عضو این شورا بار دیگر بر عزم خود برای مقابله با اقدامات تروریستی و تهدیدهای پیش روی صلح و امنیت بین المللی مطابق با منشور سازمان ملل و همه تعهدات خود در چارچوب قوانین بین المللی به ویژه قوانین مربوط به آوارگان و قوانین بشردوستانه تاکید کردند.

این شورا تاکید کرد هیچ خشونت یا اقدام تروریستی نمی تواند مانع از برقراری صلح ، ثبات و دموکراسی در افغانستان شود ؛ اهدافی که مورد حمایت ملت و دولت افغانستان و جامعه بین الملل قرار دارد.

در انفجاری که نزدیک سفارت اسپانیا در کابل روی داد و طالبان مسئولیت آن را بر عهده گرفت چهار پولیس افغان و یک پولیس اسپانیانی کشته و شماری مجروح شدند.

Author

About Author