بودجۀ سال ۱۳۹۶ مورد تائید کابینه قرار گرفت

کابینه حکومت وحدت ملی، بودجۀ سال مالی آینده را تائید کرد و طرح آن به مجلس ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای می گوید که این طرح در نشست شام دیروز کابینه با حضور رئیس جمهور غنی مورد تائید قرار گرفته است.

در خبرنامه آمده است که این طرح بعد از آن مورد تائید کابینه قرار گرفته که طرح آن به حیث بودجۀ موثر، شفاف و مبتنی بر نتایج برای منافع ملی از سوی وزیر مالیه ارائه شده است.

به نقل از خبرنامه، بودجۀ ملی سال ۱۳۹۶ به گونۀ مجموعی ۴۶۶,۱۴۳ میلیارد افغانی پیش ‌بینی شده که ۲۸۷,۳۸۶ میلیارد آن بودجۀ عادی و مبلغ ۱۷۸,۷۵۷میلیارد نیز بودجۀ انکشافی خواهد بود.

گفتنی است که از جمله مبلغ ۴۴۴.۰۸۴ میلیارد افغانی منابع تمویل، ۱۵ میلیارد آن در سال آینده از منابع داخلی و ۲۹۴,۰۸۴ میلیارد از منابع خارجی تمویل می ‌گردد.

به گفته اکلیل حکیمی، وزیر مالیه از مجموع بودجۀ انکشافی؛ ۵۸,۳ میلیارد افغانی آن بودجۀ اختیاری و ۱۲۰,۴ میلیارد نیز بودجۀ غیر اختیاری در نظر گرفته خواهد شد.

طرح بودجه مالی سال آینده در حالی مورد تائید کابینه قرار گرفت که در سال روان مالی، شمار زیادی از وزارتخانه‌ ها نتوانسته ‌اند بخش عمده ای از بودجه انکشافی شان را به مصرف برسانند، موضوعی که با واکنش جدی مجلس نماینده گان روبرو شده و در نشست هفته پیش این مجلس تصمیم گرفته شد که وزرای این وزارت خانه ها استیضاح شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *